Gå til innhold

snuppa mi spiser ikke middag. tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 7,5mnd nå, og spiser 2 måltider med grøt,og et måltid med fruktmos om dagen. fruktmosen får hun i den tiden hun egentlig skal ha middag. men har prøvd hjemmelaget, og på glass. nekter å spise det. har prøvd mange sorter, varm/kald. spiller ingen rolle. hun vil ikke ha. er det ikke på tide at hun får i seg litt annen kost nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min ville heller ikke ha middag da han var så gammel, det er først de siste 2-3 ukene han har begynt å godta det. Han liker alt med tomatsaus, helst hjemmelaget. Han spiser fiskemiddager hvis jeg har lite fisk i, mye potet og brokkoli og en bit frukt for å gjøre det søtere. Vil anbefale deg å prøve å gi henne mat som du tilsetter eple/pære/aprikos o.l. og se om det hjelper.

Skrevet

Her i huset er det foreløbig bare fiskeboller med poteter og gulrot, som har fått innpass. Middagsglass kan jeg bare glemme.

Tenkte jeg skulle lage meg en fast basis (mose opp mengder m. f.eks potet, gulrot, mais og annet "grønt") og deretter fryse ned. Så har jeg den klar, og kan bare blande til med f.eks. kjøttboller, kylling, leverpostei osv. så vips, har man en fullverdig middag.. da kan man enkelt prøve seg frem på hva knøttet liker....óg det er ikke så mye pes hver dag :D

Skrevet

Hei oktobernurket. Jeg har laget en del hjemmelaget middag som lillejenta (8 mnd) har likt god, men da jeg laget spagetti med tomatsaus så spyttet hun det rett ut igjen. Jeg vet ikke om det ble for syrlig eller om det var spagettien som ikke var most fint nok.

Blir veldig glad hvis du har tid å komme med noen tips og en oppskrift på en rett med tomatsaus.

På forhånd tusen takk for hjelpen ;-)

Skrevet

Heisann :-) Slik lager jeg tomatsaus, får se om den faller i smak hos jenta di :-)

1 boks hermetiske tomater

1/2 paprika

1/2 løk

1 fedd hvitløk

Krydder: basilikum, timian, oregano, provence

Jeg steker svinekjøttdeigen, har så litt mel og vann på. Deretter steker jeg de herm. tomatene og grønnsakene sammen med kjøttdeigen. Lar det putre en stund (15-20 min) slik at melsmaken og den sure tomatsmaken blir borte. (Når jeg lager dette til voksne, pleier jeg å ha litt sukker i, men har droppet det til gutten siden han bare er 9 mndr....men vet ikke om det egentlig er så farlig med litt sukker i en såpass stor porsjon?)

Også moser jeg sausen sammen med kokt pasta eller nudler i foodprosessoren. Bon apetit, he he....Det er jo ikke sikkert jenta di er så begeistret for tomatsmaken som sønnen min er, men man må jo prøve seg fram :-)

Skrevet

Du kan prøve med advokado.

Det er mildt og minner jo om banan i konsistens, og så har det mange gode og sunne fettstoffer.

Spiser hun ikke skive heller?

Skrevet

bland mye mais i grønnsaksmosen..det hjalp iallefall her..

sara likte aldri grsaksmoser med bare potet og gulrot.

hun liker også tomatsauser, lagde torsk i tomatsaus i dag.

bruker vanligvis friske tomater (de på box kan bli bitre) (men vi bruker box dersom jeg ikke har friske tomater, og ikke orker å løpe ut å kjøpe..)

friske tomater snitter jeg, og skolder, drar av skinnet og fjerner gugget inni.

koker det sammen med litt vann, løk bittelitt hvitløk, gjerne litt brokkoli og det man måtte ha. pluss en god dose frisk basilikum. dette moses, og bland oppi torsken (som skal trekke i en egen kjele)

Skrevet

Hade också problem med middag.. men jag tog den som gick bäst: morot majs och kalvekjött från hipp. I början gick det bara ett par skedar, men jag gav samma varje dag och efter någon vecka åt han iaf halva glaset. När jag kände det gick bra så tog vi och började med ny smak til lunch och samma till middag.. Tror nog inte det gör så mycket om de får samma var dag i starten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...