~sjiraff~ Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Kjøpte en hel maiskolbe i dag og tenkte å grille den sammen med kalkun. Hvordan grille den, og hvor lenge? Hva kan være godt å krydre/pensle med?!
BettyBoob Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 pak den inn i alu.folie iallfall hvis ikke blir den til kull!! hehe.. jeg pleier å ta på på smør og salt/pepper etter den er grillet jeg da - ikke noe før
Sivalur Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Namnam! Sleng den rett på grillen som den er. Vend med jevne mellomrom så den ikke blir svart på ene siden og rå på andre. Hvor lenge, hmm. Ikke så mange minutter, mellom 5 og 10 tror jeg. Er samboeren min som pleier grille de, hehe. Du må jo bare følge med på dem. Kommer vel også an på om dere har kullgrill eller gass. Jeg pleier bare grille dem som de er, og så ha på smør og salt når jeg spiser dem - YUMMY!
Mersa og gutta <3 Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Man tager en kolbe og legger den på grillen!! Thats the trix ;-) Griller til den blir gyllen. Jeg liker den best naturell...
Piken på landet Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Vi bruker og pakke de inn i aluminiumsfolie med en smørklatt. Syns de blir så "inntørka" viss de blir slengte rett på grillen.
~sjiraff~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 Blondinesp. Denne har fortsatt "skallet' inntakt, skal jeg ta av det?
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Det beste er: Ha smør rundt hele maiskolben, strø grillkrydder på og pakk den inn i alluminuminsfolie. Det smaker ikke grillkrydder når den er ferdig, smaker nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå