Gå til innhold

Jeg er tilbake! :) (også spm om B streptokokker her)


Isabella og Casper´s mamma

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har vært borte fra BIM nesten en måned pga ferie! :o) men nå er jeg tilbake og kommet 10 uker på vei og formen er på topp!

I dag var jeg hos legen og jammen klarte vi ikke å høre hjertelyden også. Det var fantastisk! Klarte det ikke så tidlig sist jeg var gravid.

 

Men er litt urolig også ... Jeg har B streptokokker (funnet i utflod) og jeg stoler forsåvidt på legen min når han sier at gravide i utgangspunktet ikke skal behandles, men at det vil være spesiell informasjon om det i svangerskapsjounalen + at jeg mest sannsynlig vil få antibiotika under fødsel slik at ikke barnet blir smittet (dette stemmer overens med legemiddelverket også som jeg fant på nettet) men så leser jeg litt her da og hører forskjellig ... klarer jo ikke unngå å bli urolig da!

Noen andre i marsklubben med B streptokokker?

 

Ellers ser jeg dere i Oslo snakker om og møtes. Det vil jeg prøve å bli med på hvis det passer ... men jeg kan bare på kveldstid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

da jeg fikk min nr 2, var det mye om B strep i vg og dagblad. det som de skeiv var at dersom en ikke fikk antibiotika under fødsel, ville ungen få infeksjon og så dø. Min sønn fikk infeksjon da han ble født...... jeg trodde da at han kom til å dø..... hadde jo lest det i vg og dagbladet. sønnen min fikk pencelin og fløyet til et større sykehus i løpet av få timer etter infeksjonen ble oppdaget. Pga dette fikk jeg endel oppklaringer omkring dette med B strep. ca 30% av alle jenter har disse. Og de anbefaler at det gis antibiotika under fødsel, for dersom barnet blir smittet og det ikke blir oppdaget i tide, kan det gå galt. det skjer med omlag 5 babyer hvert år. Men selv om du har disse B strep betyr ikke dette at babyen din blir smittet, og dersom du ikke får antibiotika under fødsel og babyen blir syk, trenger det heller ikke å bety at babyen dør. Det kan være flere grunner til infeksonen og det er først når den forblir ubehandlet at det kan gå galt (kan bli lungebet, hjernehinnebet osv) Du trenger ikke å bekymre deg for dette, og gjør du, prat med fødeavdelingen de kan som regel mye om dette, fordi de er borti det veldig ofte. Lykke til

og min sønn er en rask og flott 2 åring i dag=))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :o)

Glad for å høre at det gikk så fint med sønnen din!

Huff ja, det kan virke ganske skremmende i første omgang når man hører man har det ... men så virket legen min ganske rolig i forhold til det! Han gav meg egentlig den informasjonen jeg trengte og jeg stoler på ham, men når man begynner å søke og google på internett så blir man fort skremt.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det og håper alt går bra! Jeg får oppfølging på det i svangerskapet (Vi oppdaget det jo tidlig) Det er jo også en sjanse for at det går bort av seg selv ... jeg håååper det kunne gjort det!

Det kommer til å være en egen side om det i svangerskapsjournalen i tillegg til at jeg kommer til å informere dem på føden også når den tid kommer! Og antibiotika VIL jeg ha!

Skulle så gjerne vært foruten dette, men får vel bare tenke og gjøre det beste ut av det!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...