Gå til innhold

STOOOR reaksjon på insketsbitt...erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkar 7åringen våres... :0(

Han ble bitt av etellerannet på lørdag kveld (nede på leggen). Søndag morgen var foten begynt å hovne opp. Bittet vistes, men selve foten ble kjempehoven, altså langt rundt bittstedet. Utover søndagen ble bittet mer og mer synlig. Sønnen vår syntes det var ubehagelig å gå, siden foten var så hoven...

Mandags morgen var bittstedet som en vannblemme på størrelse med en drue! Denne stakk vi hull på, og denne væsket utover hele gårdagen...

Heldigvis er hevelsen i foten nesten helt borte idag. Selve bittet vises fortsatt godt, og væsker noe fremdeles..

Han fikk også et bitt på armen, også dette er nokså hovent rundt, men ikke så ille som på foten.

Noen som har vært borti noe liknende??

Vi oppsøkte ikke lege, siden vi har vært på reise i helgen. Og nå er han jo nesten helt fin igjen:0)

Skrevet

Hei der

Ei venninne av meg ble bitt av mygg på håda, og den hovnet opp til dobbel str. Hun var hos lege, og der fikk hun resept på zyrtec. Noe annet ble ikke gjort. Men, jeg har hørt om barn som er svært allergisk overfor myggstikk. Og det kan være skummelt om de blir bitt i hals/ svelg. Jeg ville nok snakket med lege, om mine barn hadde hatt en slik reaksjon som du beskriver.

Skrevet

Ja, han reagerer veldig på myggstikk; det VET vi...

Og har Zyrtec i beredskap, noe han også fikk nå, da. Men dette var MYE verre enn når mygga har smakt på'n... :0(

Skrevet

Gutten min hovnet også skikkelig opp av insektsbitt. Var senerer på en allergitest, og han fikk zyrtec siden han var allergisk mot pollen og buerot. Nå i sommer (første sommeren han har brukt medisin) har han ikke hovnet opp noe i det hele tatt nesten, der han har blitt stukket..

Kanskje dere skulle snakket litt med legen om dette?

Skrevet

Hm, det kan ikke ha vært en liten huggorm som har bitt han i leggen da? Siden det væsker og slikt.. se etter om det er noen bitemerker der. Men er jo litt rart hvis han har et tilnærmet likt bitt på hånden også..

Hm.. ville nok tatt meg en tur til legen ja, hvis han sliter med og gå..

Lykke til!!

Skrevet

Må innrømme at jeg tenkte tanken på huggorm selv, ja... Han var inne i et skogsområde og lekte den kvelden dette skjedde.

Blir nok å høre med lege, sånn for ettertiden, hva vi bør gjøre hvis han blir bitt igjen..

Skrevet

...altså generelle bitt som eventuelt blir en slik reaksjon på... ;0)

Skrevet

ja, ville tatt han med til legen nå i tilfelle det skulle være hoggorm han er bitt av.. da bør han jo få behandling ganske raskt. God bedring:)

Skrevet

Dere må til lege. Neste bitt av samme krek kan gi en mye større allergisk reaksjon, og da er det viktig å ha medisiner i beredskap.

Skrevet

Jeg fikk en megareaksjon på kleggbitt i fjor sommer, ble bitt i foten og det endte med at jeg ikke klarte å røre armen og nakken. Måtte ha barnevakt for lille sjefen, klarte ikke å løfte han. Dro på legevakten, blodtrykk 90/50, på vei inn i et slags sjokk. Fikk mye piller og dritt, og er kjempevar nå om jeg blir bitt.

Hadde spandert en tur til legen tilfelle rottefelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...