Gå til innhold

Trenger noen tips om leggetid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sønnen min er 3 måneder og legger seg rundt ni-halv ti og sover rundt tolv timer med ett til to måltider. Dette er jo veldig deilig, men jeg kunne egentlig tenke meg at han heller la seg klokka åtte og stod opp tidligere. Vil hellerha kvelden enn morgenen, for å si det på den måten. Spørsmålet er: hvordan går jeg frem? Hvis jeg prøver å legge ham tidligere (før han tydeligvis er i nattmodus) begynner han bare og skrike, og det ender med at jeg bruker så lang tid på å roe ham at det bare blir enda senere leggetid enn vanlig. Dette skjer også på dager da vi har stått opp tidligere. I går tok vi kveldsstellet klokka 19, så fikk han pupp og sovnet på brystet mitt. Bar ham i seng (da klokka var rundt 20), men da våknet han og begynte å hyle. Endte med at han ikke sovnet før nærmere 23 i går! Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vår 3. erfaring;o) Vår baby på 5 mnd har vi lenge lagt rundt kl 18 (for kvelden), noen ganger siste pupp for dagen så tidlig som 17! For henne er det best å ikke få mat helt oppunder soving, blir mye luft og vanskelig å sove. Og da var det ofte nattpupp rundt midnatt og så igjen ved 4/5-tiden og så klar for frokostpupp/stå opp rundt 07. Så forandret ting seg, hun var tidligere og tidligere og oftere sulten på natta, rundt 4 mnd, så da begynte vi med litt grøt etter pupp og heller legge henne rundt kl 19. Nå sover hun fra ca 19/19.30 til ca 04 og vil stå opp rundt 08. Jobber med å slutte med nattpupp, så vi gir henne ofte smukk i stedet, og det går bra. Så da tro jeg vi er der; Legging kl 19 (med melk og grøt i magen) og etterhvert sove frem til 6-7-tiden for frokostpupp ;o) Kommer nå rundt 6 mnd til å starte med formiddagsgrøt/grønnsaker i tillegg til melk, så det blir to "mat-måltider" pr dag. Ser ut til at vår baby har 12-timers natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...