Gå til innhold

Hva gjør dere for å holde formen?


regine74

Anbefalte innlegg

Er redd dette blir et syteinnlegg, men jeg begynner å bli redd for å legge mye på meg i svangerskapet.

Første gang gikk jeg opp fra 62 til 82 og med nr 2 fra 67 til 80. Nå er utgangspunktet igjen 67kg og jeg har ikke lyst til å se 80-tallet igjen.

Da jeg ble gravid denne gangen var det litt uventet, jeg hadde akkurat startet med trening igjen og syntes det var deilig å kjenne at kondisen kom tilbake (hadde første joggetur på nesten fem år nå i vår). I begynnelsen av svangerskapet var jeg veldig trøtt, så det ble bare til noen gåturer. Nå føler jeg meg bedre, så jeg dro ut på en joggetur på søndag med det resultat at jeg ble veldig trøtt og sliten i går.

Jeg vet jo at det hjelper meg i svangerskapet og etterpå om jeg er i god form, men jeg synes det er litt tungt å komme igang i gjen.

 

For at treningen skal bli gjennomførbar bør det skje i nærområdet etter at ungene har lagt seg. Jeg satser derfor på gå/joggeturer og ekle styrkeævelser på matte hjemme. Jeg har også kjøp en trenings DVD for gravide som jeg tenker å bruke utover høsten og vinteren når været er dårlig.

Hvordan holder dere motivasjonen oppe når dere er trøtte og har tidspress?

Kan stavgang være et alternativ når magen vokser og jogging føles ubehaglig? Erfaringer)

 

Jeg prøver selvfølgelig også å spise nogenlunde sunt, men jeg er veldig glad i søtsaker. Kan man spise eplecidertabletter med krom når man er gravid?

 

Tips og motivasjon mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å melde meg på yoga for gravide. Har såvidt begynt med yoga og det er veldig styrkende. Men man forbrenner vel ikke så mye av det ... Stavgang høres ut som en veldig god idé når man ikke kan jogge lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg notorisk lat og har aldri trimmet en dag i mitt liv. Det er selvfølgelig overdrevet, men jeg synes det er så utrolig kjedelig med jogging og alt det der, og helsestudio setter jeg ikke mine ben innenfor ;-) Derimot holder jeg aktivt på med hund! Jeg bor i tillegg i skogkanten og for meg blir trimmen å gå tur med hunden. Det blir kuppert terreng og akkurat passe aktivitet. Jeg tror det aller viktigste er å holde seg i aktivitet. Hva man gjør er egentlig ikke så viktig, selv om det er lov å få opp pulsen litt av og til ;-) Jeg fotograferer også mye, og tar med kamera ut samtidig. Kan tilbringe timesvis i skogen på denne måten. Nå har jeg ikke barn fra før som krever min tid, så jeg kan jo gjøre disse tingene ubegrenset om jeg ønsker det.

Nå begynner jo også bær- og soppsesongen. En ypperlig måte å komme seg ut på tur. Da kan jo barna være med også. Ta med termos og nistepakke. Ikke så slitsomt når man holder på, men er man ute i tre timer så merker man det alikevel.

 

Har forøvrig aldri hørt om eplecidertabletter med krom ;-) Hva skal det være godt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut step trening, men går på spinning, går på tredemølle, tar litt styrketrening og går turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...