Gå til innhold

Noen fra Nittedal her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer veldig å flytte dit, men er ganske ukjent for meg selv om jeg er fra Oslo selv. Er det et fint sted for barnefamilier? Mye å finne på, aktiviteter osv? Hadde blitt glad for et lite svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er fra nittedal, åneby da

bodde i oslo førr, flyttade hit rett før jeg blev gravid...

elskar det!

Skrevet

Vi bor også i Nittedal, på rotnes

Har bodd i Oslo hele livet begge to, men da vi fant ut at vi skulle ha en liten en, ville vi litt ut av byn. Her er det roligere og mer barnevennlig ja. Vi angrer ikke på at vi flyttet hit hvertfall..

Skrevet

Koselig å høre! Det er til Rotnes vi ønsker å flytte:)

Bra å høre at dere trives som barnefamilier der!:)

Skrevet

Her er det vel nesten bare barnefamilier. Er jo bare eneboliger her omtrent, lite biltrafikk, mange barnehager (ca 7) og skoler. Alt i gå avstand. Også har vi Mo-senteret som inneholder det meste, men jeg savner H&M. Ellers er det også gåavstand til nærbutikk (bunnpris), tog stasjon og bussen (301)..

Hvor holder dere til nå da?

Skrevet

Nå bor vi på Bjørndal i Oslo. Er egentlig fra Tveita i Oslo. Ventelisten her på barnehage er laang, og i Nittedal er det vel så og si full dekning tror jeg. Også ønsker vi oss litt ut av byen, for å få det litt roligere og mer barnevennlig:) Samboer'n min er også fra Nittedal, så han har litt ekstra lyst å flytte tilbake dit da. Kunne tenke oss Rotnes, jeg så det var f.eks Rotnes barnehage i Stasjonsveien der vi har lyst å bo. Visste ikke det var 7 barnehager i gangavstand. Det er jo topp! Har sett Mosenteret også, men Bunnpris visste jeg ikke om. Kjekt å vite altså:) Skal du tilbake til jobb i Oslo etter permisjon, eller har du jobb i Nittedal? Jeg har jobb i Oslo, kanskje lang reisevei, men tenkte titte i Nittedal også, når den tid kommer. Glad for å høre det er mange barnefamilier og at flere trives der. Ikke like skummelt å flytte da;)

Skrevet

Så rart!Bor på Bjørndal vi også,med en liten på nesten 5 mnd og skal flytte til Nittedal i løpet av september,nærmere Oslo enn Rotnes tror jeg.Hagan heter stedet.

Skrevet

PS:kjenner ingen der heller,litt skummelt,håper å bli kjent med noene!det er så viktig!

Skrevet

Jeg bodde på Mortensrud,og jobbet mange år i Søndre Dal gård barnehage som er en stor rød gård man kan se fra E6, ved shell.

Arbeidskontrakten min gikk ut da vi flyttet hit, og jeg var gravid, så jeg stilte ikke så sterkt på nye intervjuer med mage :)

Jeg har søkt på ny barnehage jobb og plass for den lille i den barnehagen du nevner i stasjonsveien. Vi bor i nabogata, Nyveien..

Flyttet inn tidlig vinter i fjor vi, så kjenner ingen her oppe.. Hadde vært flott med nye bekjentskaper..

Skrevet

Jeg bor på Hagan/Nittedal. Fødte 11 juni. Er jo massevis med babyfamilier å andre barnefamilier her, men kan ikke si at jeg har fått kontakt med noen her.

Men ska flytte til Frogner/Sørum etterhvert, det virker som et mye hyggeligere sted der. Vi har hus der som vi pusser opp.

Der smiler å heier alle naboerne, å er genuint intressert i alle i området, det er ikke sånn der jeg bor nå... Sikkert bedre på Rotnes enn Hagan :)

Skrevet

Hagan er jo bare 5 min unna Rotnes, men jeg er aldri der. Helsestasjon på Rotnes er under ombygging, så nå i mellomtiden er vi på helsestasjonen på Hagan

Naboene hilser på hverandre her jeg bor, men jeg kjenner ingen av de. Flyttet hit uten å kjenne noen vi, vennene vi har bor fremdeles i Oslo, så hadde vært kjekt å bli kjent med noen nye ja.. Her er det ikke skummelt :)

Skrevet

Og er det ingen ledige stillinger i de barnehagene til meg, så kunne jeg tenkt meg å bli dagmamma her.. Men ja, det er full barnehage dekning da

Skrevet

Så artig at du bodde på Mortensrud og hun andre her på Bjørndal, rett i nærheten. Den røde gården ved E6 vet jeg om, aldri visst at det er barnehage der da. Jeg så at den Rotnes barnehagen var nyoppusset i mai nå, høres jo fint ut om du både kunne få jobbe og ha gutten din der da:)

Skrevet

GJELLERÅSEN ...heter stedet vi skal flytte til.Er det noen der i fra?

Skrevet

Ingen?Uff

Skrevet

Da har vi bestemt oss og kjøpt leilighet på Rotnes i Nittedal, flytter 15 oktober eller mulig litt før. Jippi!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...