dolly29 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 noen som har prøvd denne? Går det an?? Og har bare lest litt på nettet, hva betyr nøytral?
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Hei! Jeg forsøkte blodtypedietten da jeg har en stoffskiftesykdom, og denne dietten skulle være gunstig mtp sykdommen min. Vet ikke helt hva jeg skal si.. ble veldig ensformig kosthold, selv om det var mye sunn mat. Jeg ble kanskje bedre i formen, følte meg freshere etc, men ble ikke noe spesielt med vekttap for min del. Kan nevne at jeg trente aktivt denne perioden, så antakelig fikk jeg i meg for lite næring i forhold til treningsmengde. Dietten var ikke hard hvertfall, jeg var stort sett mett hele tiden og det var mange sunne alternativer å tilberede maten på, men det var en del forberedelser som hørte med, samt det å få kjøpt inn de riktige matvarene. Så jeg kan nok ikke skryte av noe vekttap her nei.. Hvis du sliter med overvekt (10 kg+), anbefaler jeg ketolysedietten. Jeg har ei venninne som gikk ned 11 kg og tanta mi gikk ned nesten 30. Jeg er ikke overvektig selv, men opptatt av et riktig kosthold, så lavkarbo er det som funker best for meg :-) (Det anbefales lavkarbo for mennesker med stoffskifteplager bl.a) Når det gjelder ordet "nøytral" vet jeg ikke i hvilken sammnheng du sikter til, men å være nøytral betyr at man ikke støtter noen side i f.eks en konflikt. Hvis det gjelder at noe er nøytralt (f.eks et plagg), betyr det at det ser enkelt ut, uten for mye krimskrams eller farger.
Lissi99 Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Jeg har prøvd den og i mitt tilfelle var det helt håpløst. Grunnen er at man har så få matvarer å velge mellom, men det kommer jo selfølgelig an på hvilken blodtype du har. Jeg selv har blodtype 0 og det tilsvarer jegeren i blodtype dietten. Altså mye kjøtt, linser, og lite annet. Alle matvarene er enten positiv, nøytral eller negativ i forhold til din blodtype. Så det er greit å spise av den positive, det er gunstig. Nøytral har ingen effekt på din blodtype og negativ taler vel for seg selv. Jeg kuttet selv ut denne og begynte på fedon lindberg, ble veldig positiv overrasket. Etter en stund begynte jeg også på ketolyse, men ble akkurat gravid da, så fikk ikke se noen resultater av denne. Men jeg vet mange som har gått ned mye på denne Uansett lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå