(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Snuppa mi er 6 mnd. Fra hun var 3 mnd å til hun var 5 mnd sov hun natten gjennom. 19.00-07.00. Uten at jeg gjorde noe for det. Men i det siste nå har hun pleid å våkne rundt 23 å i 3-tiden. Hun får grøt morgen å kveld, middag å litt lunch. Deretter så mye pupp hun vil ha. Er ikke så interessert i den på dagen lengre. Hun drikker ganske mye når hun våkner, men kan jo ikke forstå at hun skal være sulten. Om jeg skal nattavenne henne tror jeg ikke det blir noe problem. Hun er ganske grei på natten. Etter at hun har fått pupp så er det bare å legge henne til bake i sengen så sovner hun med en gang. Lurer på om jeg ikke skal nattavvenne henne,bare la henne gjøre det selv når hun vil.. Noen som har erfaring med det? Å ikke nattavvenne? Er det ikke så lurt..?:-) Bør man gjøre det liksom..?
elma2006 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Hei. Min nr 2 fikk pupp en gang hver natt til hun ble 16 mnd og sluttet med amming....for meg var det mye bedre å bare gi henne - og så sov hun fint videre, enn de gangene vi prøvde å ikke gi - da holdt hun full konsert i noen timer. Når hun sluttet med å få pupp på dagen, sov hun også gjennom natten;-). Minsten nå vil gjerne ha mat tre ganger om natten, så med han skal vi snart avvenne - fo det er slitsomt kjenner jeg! ...må se litt hvordan det går seg til nå når sommeren og varmen er litt på hell, og søskene skal i skole og barnehage....
Aibell Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Veslemor her nattavvente seg selv når hun var rundt 5-6 måneder. Altså hun fikk mat rundt midnatt og sov til ca 6. Nå (9 mnd) har hun en periode hvor hun er fryktelig urolig, hun holder på å lære seg å krabbe og hun utvider ordforrådet sitt, så det har vært et par netter nå hvor hun har spist hver time. Det har vært slitsomt og jeg hadde tidvis lyst til å hyle av frustrasjon over å være smokk. Nå i natt har hun vært bedre og sov sammenhengende fra 1 til 7. Man trenger ikke nattavvenne, de fleste barn klarer å avvenne seg selv når de er klare for det. Det du må regne med er at barnet i urolige perioder vil ha pupp igjen. Om du gjør det på denne måten er ikke pupp bare mat, det er en måte for barnet å bekrefte forholdet dere i mellom når verden er litt vanskelig Personlig mener jeg at det er den riktige måten å gjøre det på om du som mamma orker
Manx Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Hei! Så fint du sa det "Calypso07"! Føler også at de er så små at det er vanskelig ikke å dekke behovet for nærhet/trøst/kos når de ber om det.. Er jo en liten periode av livet, så foreløpig har vi ikke noe problem å amme om natta. Lille jenta mi er snart 6 mnd og spiser alt fra 3-4 ganger om natta. Selvfølgelig kunne jeg ønske hun sov natta gjennom, men orker ikke ta den kampen med henne nå. Hun får kun mm, liker ikke grøt, og middag har vi ikke prøvd ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå