Nordlyspar♥ Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Siden dag en etter at vi kom hjem fra sykehuset har vi lagt henne inn på soverommet mellom kl 20-21. Etter det har all mating og skifting skjedd i mørket der inne. For ei stund siden skulle jeg opp på natta for å varme flaska, ga henne sutten og da jeg kom inn igjen så var hun sovnet av igjen, Så det har jeg fortsatt med, bare gir henne sutten. Hun sovner innen 5 minutter, og sover helt til i åtte tiden hver morgen.De siste dagene har hun ikke våknet etter sutten engang, hærlig.. Altså sover hun på natta ca 12 timer i strekk uten mat... Nå har hun såvet natta i 6 dager på rad...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 jeg ville nok ha gitt hun mat før jeg la meg.. 12 timer syns jeg er leeeenge for en beby på 2 mnd, men ellers vil jeg si : HELDIG GRIS = ) min sov først hele natten fra ca 8 mnd = )
cissa83 Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hei Hei! Det gjorde min også, 12 timer i strekk fra 2 mnd Utrolig deilig!! Også begynte vi å legge han litt før, og da sov han like lenge.. så da ble det 13-14 timer i strekk. Men da var han noen mnd eldre da. Men har lagt på seg bra, og er frisk og fin. Så bare la dem sove så lenge vekstkurven er bra! de trenger ikke mat på natta. Nyt det!
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 snuppa her legger seg kl 21.30 og sover til 06.00 for å få første flaske, sovner igjen og opp igjen kl 11..syns det er veldig greit..hehe...
MiaKristin Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Åh så heldige! Min er straks to måneder og skal ha mat hver tredje time, hver fjerde på o natta om jeg er riktig heldig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å trekke det ut litt... Han er flaskebarn.. Noen råd?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Nyt det! Tulla vår sov også natta igjennom fra ca 2 mndr. Tror hun kunne gjort det tidligere også om vi hadde oppdaget tidligere at hun våknet av at vuggen "klikket" når hun sprelte litt. Vi gjorde noe med det, og fra da har hun sovet natten igjennom. La henne sove så lenge hun går fint opp i vekt. Tulla vår er nå 6 mndr og har gått helt fint opp i vekt hele tiden, heller bittelitt over, enn omvendt. Jeg har riktignok tatt noen ekstra vektkontroller for å se om det var ok.
mastermind Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Her har snuppa gjort det fra rudt 2 mnd. våkner av og til i 5-6 tiden for mat, noen perioder det ikke er like greit og våkner i 3tiden. men sjelden! veldig deilig med slike barn! tyder bare på at de har det godt!
Nordlyspar♥ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2008 Så gøy at det er flere som har babyer som sover natta gjennom.. tro meg, snuppa her har det heeelt fint uten nattmat. Hun veide 5,5 kg på 6 ukerskontrollen. og nærmer seg nå 6 kg :0)
lille me og mine Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 ikke for å ødelegge gleden, men ting forandrer seg like fort som det kom inn i "rutinen", det er det som er med små babyer. Skal gjennom så mange faser og ting forandrer seg hele tiden... Jenta mi sov hele natten gjennom fra hun var to uker til hun var 5,5mnd, og da ble det plutselig min tur til nattamming! Begynte å våkne en gang, deretter to, tre og i det meste fire ganger. Tenner var på vei og da skjærte hele den fine rutinen vi hadde seg. Nå er hun 10mnd i dag, og våkner BARE to ganger om natten... i det meste var vi oppe i 10ganger når tennene var på vei. Så nyt de lange, gode nettene mens dere kan. Kanskje er dere heldig, kanskje er dere litt mer uheldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå