Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper vi kan skrive litt her og følge hverandre i rugetiden. Jeg satte inn tre egg på Nordica i går og håper at i allefall et holder seg der inne til slutten av april. Foreløpig er jeg veldig optimistisk (som vanlig rett etter innsetting) men vet at det blir tøft om noen dager. Har fått resept på tre ovitrellesprøyter som jeg skal ta hver tredje dag. Det ble også brukt assisted hatching ved innsetting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg drar ned nå for å ta ut egg imorgen. Gruer meg litt for uttaket, det var vondt sist, og så leste jeg om din opplevelse nå sist også, men det er jo verdt det Jeg skal også ha assistent hatching i tillegg til icsi. Er som deg veldig optimistisk, jeg SKAL klare det denne gangen!!! Og det skal du også!!!

Skrevet

Lykke til på uttaket i morgen. Mitt siste forsøk er nok ikke representativt for det som er vanlig så jeg håper det går bra med deg. Denne gangen SKAL vi bli gravide.

Skrevet

Jeg skal sette inn egg i morra (onsdag), på st.olav. mitt 3 fryseforsøk. Alle gode ting er 3 :) Det er hun samme som satte inn egget til min førstefødte som skal sette inn egget i morgen. Så jeg er OPTIMISTISK:)

Skrevet

Lykke til med innsettingen i dag.

Skrevet

Hvordan har det gått med dere som har hatt uttak de siste dagene?

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hva jeg skal si, har det bare vondt. Da jeg var til uttak på onsdag viste det seg at jeg allerede hadde hatt eggløsning. Alle mine 8 egg var gått til spille fordi jeg ble scannet for sent. Det er helt uvirkelig. Går det an å være så uheldig da? Jeg ble scannet to dager for sent, uttaket skulle vært på mandag. Jeg har brukt mange penger, mye tid og tanker til absolutt ingen nytte. Nå står jeg i startgropen igjen, ikke ett skritt nærmere. Og dette skulle være mitt aller siste forsøk, men hvordan skal jeg kunne leve med det?

Skrevet

Så utrolig tragisk, det må være helt forferdelig. Du får bruke litt tid på å finne ut om du skal prøve en gang til. Selv om dette skulle være ditt siste forsøk så fikk du jo egentlig ingen sjanse.

Klem

Skrevet

Nei fikk ingen sjans, av 4 forsøk har jeg bare hatt 1 gjennomført forsøk. Dette forsøket gikk jo i vasken pga en feil som ikke jeg eller min kropp var herre over, så jeg tenker at jeg må prøve en gang til. Men jeg har jo ikke 20-30000,- slengende rundt til dette jeg. Uff, er så fortvilet nå :(

Hvordan er formen din da? Vet det er tidlig, men har du noen magefølelse?

:)

Skrevet

Tar du et forsøk til så bør du be om mange UL så de får fulgt deg opp skikkelig. Det er vanvittig dyrt dette her det vet jeg dessverre alt om.

Jeg er kvalm og trøtt, men det er pga progestan og ovitellesprøytene. Blir sånn hver gang. Derfor vet jeg som vanlig ikke hva jeg skal tro, men håpet har jeg selvfølgelig.

Skrevet

Dytter litt på denne jeg :o)

Nå er jeg på rugedag 7 og det er en uke igjen til jeg skal teste. Kjennes hele tiden som om mensen er på vei og det er ubehagelig i eggstokkene og livmora (er ikke sikkert det er der men kjennes sånn ut) når jeg hoster eller ler. Er dritt lei av progestanpillene men vet at det må til. I morgen skal jeg sette den siste halve ovitrellen. Håper av hele mitt hjerte at jeg er gravid denne gangen og nedturen blir stor dersom det viser seg at jeg ikke er det.

Skrevet

Først: aprilianna, trist å høre om ditt "misslykkede" forsøk. Du må ikke gi opp, selv om ting kan se mørkt ut. Har opplevd å kommet for sent inne, men da var det bare det at jeg skulle sette inn på naturlig syklus. Så det kan forsåvidt ikke sammenlignes med ditt forsøk siden du har brukt penger på det. Skuffelsen var stor da, siden jeg hadde gledet meg til å sette inn.

Så: Jeg ruger på 6 dag. er fortsatt positiv og har egentlig en litt god følelse.... tror jeg......

jaja, det er bare å telle dager da...... 8 igjen :)

Skrevet

Hei Chaiemae

Jeg har kun vært inne og tittet på disse sidene før og har aldri registrert meg, men i dag måtte jeg bare gjøre det for dette var litt av et sammentreff...

Jeg var til innsetting på Nordica 4 august (som det ser ut som at du også var?), satt inn 3 egg og har brukt assisted hatching. Kanskje satt vi på venterommet samtidig..:-)

Vi er i hvertfall på samme rugedag og i akkurat samme situasjon. Jeg har 3 forsøk på riksen tidligere og dette er 1. forsøk i Danmark. Grep begjærlig muligheten til assisted hatching, og håper det skal gjøre susen. Har ikke vært i nærheten å lykkes i de andre forsøkene. Blodprøven er vel ikke før på mandag den 18 aug, men har lurt litt på å teste selv til helgen. I praksis er det jo i dag 12 dager siden befruktningen - da bør man vel kanskje kunne se resultatet ? Blir spennende å se om det lykke for en av oss eller begge :-)

Følger med på siden for å se om du skriver noe mer her. Litt gøy å følge med da vi har så lik situasjon.

Skrevet

Heisann Pernillelille!

Det stemmer at jeg hadde innsetting 4. august ja. Veldig likt opplegg vi har da med samme dato, klinikk, antall egg og assisted hatching :o) Dersom jeg ikke hadde brukt ovitrelle som støtte etter innsettingen (har tatt 3 halve, den siste i går) så hadde jeg nok testet allerede. Den kan vise et feil positivt resultat så derfor tør jeg ikke. Kommer til å teste hjemme på søndag tror jeg sånn at jeg kan gråte ferdig (i tilfelle negativt) før en ny arbeidsuke. Tar blodprøven tidlig mandag morgen på Fürst for da får jeg svar senere samme dag.

Håper virkelig at vi begge to blir gravide. Kanskje ikke akkurat med trillinger, men en eller to hadde vært toppen av lykke.

Skrevet

jeg satt inn egg 6. august.

så ruger bra nå.... håper jeg

Skrevet

Ja ja, for min del er nok løpet kjørt. Mensen er på vei - hatt litt bløning nå på morgenen og da er den helt sikkert i gang. Kjenner det på kroppen.

Alt lå perferkt til rette - gode egg, tre satt inn, assistert hatching brukt. Aner ikke hvilke forutsetninger som da skal ligge til rette for at jeg skal lykkes. Nå mistet jeg veldig motet. Tenkte at nå MÅTTE det bare gå - det er ikke mye mer som kan gjøres annerledes så vidt jeg kan forstå. Utrolig at ikke en gang ett av tre egg skal feste seg....veldig skuffet og ikke helt lett å være på jobb og late som alt er OK.

Håper du har bedre lykke med deg. Hvor mange forsøk har du hatt ?

Skrevet

Krysser fingrene for at det ikke er over for deg ennå det er jo mange som blør litt i strten av svangerskapet. Skal du ta blodprøve eller har du tatt test?

Dette er mitt 4. forsøk

Skrevet

Det er nok ikke snakk om litt blødninger - her har mensen kommet for full styrke. Skal ta blodprøve i morgen, Nordica krever jo formelt svar så det må vel gjøres.

Blir litt i stuss når jeg hører at du fikk Ovitrelle sprøyter underveis. Kan ikke forstå hvorfor de ikke ga meg det samme. De burde jo kjøre "full pakke" når det først gjør et forsøk....

Dette er også mitt 4. forsøk. Har hatt 3 på Riksen tidligere, så det er det første på Nordica. Har også for første gang fått egg på frys, men det var noen som nevnte at Riksen visstnok er veldig streng mht kvalitet før de fryser ned og at private klinikker er mer fleksible. Får bare håpe de er gode nok til å overleve opptiningen. Forberede seg på å sette inn og få beskjed om at det ikke får fordi eggene ikke klarte det, må være den ultimate nedtur..

Hvordan er det med deg da ? Det er jo kjempepositivt at du ikke har fått mens ennå :-) Spennende!

Skrevet

Det har nok ikke noe å si at jeg ikke har fått mensen ennå. På de to forsøkene som jeg ikke brukte ovitrelle som støtte så fikk jeg mensen på dag 9 og 10 mens sit da jeg brukte ovitrelle tok det det lengre tid. Det er nok det som skjer denne gangen også. Det er bare å si fra på Nordica at du ønsker ovitrelle som støtte så får nok du det også. Det er jeg selv som har ønsket det. Det var også jeg selv som ville bytte fra gonal-f til menopur på dette forsøket. Fordelen med å gå privat der at man kan bestemme litt mere selv. Har ikke testet ennå men skal ta blodprøve i morgen.

Når skal du ta frys da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...