rigmora :-Oline-: Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 huff! lisje jenta mi på 7 mnd har holdt på sånn heile tida.. Står opp 7, rett på mme (160ml) og før ho sovne igjen 9, må ho ha en 20-30 ml til, eller sovna ho ikkje, og bare skriker! ho våkna igjen kvart på 10, og må ha mat (høyres ut som ho e ihjelpsvolten)! ho får fruktmos, og ete heile den, og når ho skal sove igjen 12 må ho ha mme (120-150 ml) ! klokka 1 må ho ha mme nesten med en gang igjen, (160-190ml) og før ho sovna igjen då i hal3 -3 tida, må ho ha enda meir mme (60ml).våkna hal 4 og måmåmå ha mme (150ml) og er då våken til natta klokka 19. Men før ho legge seg for natta får ho graut og enda meir mme (200ml). I tillegg våkna ho i 12-1 tida på natta og drikke 200 ml! føle eg ikkje styra me noke anna en mat! noken tips? blei litt langt, men håpe på svar:)
~sjiraff~ Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Mer mat. Gi grøt på morgenen også og middag på dagen. Og prøv å få henne til å drikke mer da hun først får.
Aibell Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hun høres ut til å matvett den jenta di Jeg ville forsøkt med flere måltider med fast føde, eller kanskje bytte ut fruktmosen med middagsmat. Ellers skal det jo være bra for blodsukkernivået å få mat ofte.
ulydia Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Einig med ho over meg: gi meir fast føde! Til samanlikning får jenta mi på 7,5 mnd (8,5 kilo og 71 cm) dette i løpet av ein dag: Frokost ca 8-halv 9: 180 ml mme + stor porsjon grøt (av ca 150 ml vatn) Lunsj ca 11-12: halv brødskive (vatn) + 100 ml babyjoghurt/fruktmos Middag ca 2-3: halvt middagsglass (vatn) Melommåltid ca kl 5: liten porsjon grøt (nokre gonger dropper vi dette måltidet). Kvelds ca kl 7: 150 ml mme + middels porsjon grøt (av ca 100 ml vatn) med fruktmos blanda i. Legg ho ca halv 8 og ho sover utan mat til neste morgon. Våknar som regel i 7-8 tida. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå