Celine02 Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Lillegutt har akkurat bestemt seg for at han ikke vil bli ammet lenger, har forsøkt alt, men han bare hyler og vrir seg unna. Han spiser i dag 4 faste måltider og til nå har jeg ammet ham før hvert måltid, men nå vet jeg ikke hvor mye melk han trenger. Jeg kan jo ikke gi ham mme før hvert måltid, for da blir han jo så mett at han ikke vil ha fast føde. Holder det at han får melk til noen av måltidene? Er det noen retningslinjer for hvor mye melk han bør drikke pr. dag? Noen som kan komme med en anbefaling her?
aragon Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Bør ikke ha mer enn 1l i døgnet iallefall, som regel holder det med 5-7dl. Gutten vår fikk 100ml ved siden av fast føde. Lurt å gi vann til middag hvis han vil ha det.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 HS sa til meg at når de passerer 6 mnd holder det med 500 ml mme i døgnet. Vet ikke hva minimumet er.. Jeg gir vann til måltidene, og en flaske mme etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå