Gå til innhold

noen med råd og tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd, han får grøt på formiddagen og kveld(+ mme om kvelden) og ammer han ellers. Han hadde lagt litt lite på seg på siste kontroll, så hun sa jeg måtte amme han FØR han fikk grøt, prøvde dette men da er jo han ikke mye sulten! så ga meg med det, prøvd å gi han brødskive med leverpostei med det ville han ikke ha! fruktmos syns han ikke er noe særlig heller.. så sitter her å lurer på hva jeg skal gi han nå? middagsglass? skal jeg evt bare begynne med t-skjeer da?

Også de siste dagene er puppen ikke noe særlig heller, hører han en lyd så vrir han seg vekk for å se.. så må ligge på soverommet å amme, helt mørkt! vil ikke gi meg med ammingen enda heller...

noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

okei, ingen på verken skravle eller her som kan hjelpe meg litt?

Skrevet

Prøv å amme ca 1time før du gir grøt.

Prøvd most banan??

Gutten har lagt på seg dårlig hele veien. Bør ikke bekymre deg, alle kan stå stille i vekten en stund også. Helt normalt!

Når gutten vår var 6mnd ga vi 3 måltider med grøt.

Skrevet

Prøv med middag, og som du skriver et par teskjer først, går det fint, ville jeg gitt mer neste dag.

Du kan evt. starte med det glasset som bare er grønnsaksmos, Nestle har et slikt et. Eller koke og mose f.eks gulerøtter og poteter selv og blande med morsmelk eller morsmelkserstatning.

Gutten min var også veldig ukonsentert ved puppen en lang periode, sånn er noen. Så da må man f.eks amme i mørke eller pumpe seg å gi på flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...