Gå til innhold

45 år og gravid

pepperrota

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 45 år og venter barn i februar...er det noen som har erfaring eller vet om noen som har født i slik voksen alder...

lurer på formen,jobbing i svangerskapet og om fostervannsprøve.....sliter med kvalme ,men håper det går snart over...Er nå 3 mnd på vei..........Hilsen astrid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk at det er flere 45 åringer som er gravide her inne ..Spennende,-) Jeg har termin 19 mars og er 8 uker + 0. Er for tiden veldig kvalm, men det tar jeg som et godt tegn... Jeg vet om en fjern slektning som fødte en velskapt sønn for 3 år siden, hun var 45 år. Jeg har valgt å forholde meg til gynokolog klinikken der jeg blir fulgt opp av en jordmor med lang erfaring... Skal ta ultralyd og nakkefold undersøkelse i uke 12 og blodprøver som viser 90% om misdannelse eller Downs, skal ikke ta fostervannsprøve da det fører en liten sjanse for å abortere Jeg velger å tenke positivt og håper alt er bra... Har fra tidligere ekteskap en sønn på 24, datter 22, datter 20 år , og en gutt på 9 år. Nygift 28 juni med en mann som ikke har barn fra før, så dette var den fineste bryllupsgaven.. Jeg er sykmeldt og tar det helt med ro intil den kritiske perioden er over..... Jeg ønsker deg lykke til,-)

Skrevet

Du bør snarest ta kontakt med legen dn for henvisning til genetisk veiledning dersom du vurderer duotest eller fostervannsprøve. Spesielt for duotest må alt være gjort senest 13 uker og 6 dager, og det nærmer seg vel, litt avhengig av når i februar du har termin. Her i Oslo er det dessuten litt ventetid, vet ikke hvordan det er ellers i landet. Etter veiledning kan du selv bestemme om du i det hele tatt vil gå videre med undersøkelser og i så fall hvilke undersøkelser du vil ha. Lykke til.

Skrevet

Hei.

Da jeg var gravid ble jeg henvist til genetisk test der hvor jeg måtte ta blodprøve i uke 10 og ul i uke 12. Men, fostervannsprøve kan man ta senere hvis man ønsker det.

Du må kontakte legen for henvisning snart som mulig hvis du skal rekke det. . .

Skrevet

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide, 45-åringer? Nærmer meg selv 45 og ønsker veldig en til. Har en fra før på snart 5 :-)

Skrevet

jeg skal ta fostervannsprøve i tromsø snart.....jeg har også ellers 4 store barn....De er 24,22 20 0g 18 år....og vi er også nygift....vi giftet oss 27 juni i år,og min mann har ingen barn fra før........jeg er også sykmeldt ,og blir vel det en stund...tar ingen sjanser....

Skrevet

jeg trodde jeg var i overgangsalderen,men så var jeg altså gravid.....vi har vært kjærester i 2,5 år.....

Skrevet

Har forsøkt å bli gravid i 1,5 år etter en SA januar 07. Jeg bestilte Barbasco plus på nettet etter å ha sporet opp dette prepratet som inneholder ungdomshormonet DHAE. Min mann og jeg ønsket oss så inderlig et kjærlighetsbarn og jeg var nesten desperat, følte at tiden var i ferd med å renne ut. Så kom jeg over DHAE som kan være med på å bedre eggekvaliteten og øke fruktbarheten. Jeg ble anbefalt en dose på to kapsler pr dag i en mnd og deretter 1 kapsel i neste mnd. Jeg startet opp i april og ble gravid juni. Om det er Barbasco plus eller ikke får en aldri svar på, men det var verdt forsøket ,-),-)

Skrevet

jeg bor i Alta.men må til tromsø for å ta fostervannsprøve......og så må jeg føde i hammerfest,fordi jeg blir regnet som førstegangsfødende siden deter så lenge siden jeg fikk barn;-))

Skrevet

Da tok jeg rådet ditt Bæla og har nå undersøkt og får info om dette. ( Barbasco plus) Husker du hvor mye du betalte for 3 mnd ?

Jeg er også interessert i det pga jeg sliter med stive ledd så uansett må det være verd å prøve. Har kjente i USA så jeg får de til å undersøke pris der.

Er jo utålmodug nå som jeg nærmer meg 44 år.. så prøver alt. Går også til akupunktur og jeg merker at det hjelper !! Hormonene er på høy speed kan man si...

Lykke til alle sammen.

( ps, bare å sende Babystøv hihi)

Skrevet

Svar til Vegaspia,-) Jeg har full fortsåelse for at du er utolmodig.. Det jeg gjorde var å bestille Barbasco plus av ei dame v navn Mørk. Hun er oppført på siden du bestiller dette natur preparatet på nettet. Det står oppført flere konakt personer. Jeg tok kontakt pr tlf, en hyggelig dame som informerte om det hun kaller ungdomskilden. Jeg bestilte to bokser som kostet kr 861,- pr. 60 kapsler. Husk det er DHAE ...Jeg ønsker deg lykke til!! Gi tilbakemelding om du lykkes,-) Masse baby støv sendes,-)

Klem fra Bæla

Skrevet

Så koselig!! :)) Er 41 år nå og har en sønn på 10 måneder. Jeg har såååå lyst på en til for det er så koselig. Så hadde det vært artig for lillegutt å få en søster eller bror da. Jeg har ikke fått igjen mensen enda, men ammet til han var 8.5 måneder. Vurderer å bestille meg "vidundermedisinen" og sette igang... :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Vegaspia (og andre inspirerte)

Jeg så innlegget ditt i diskusjonen rundt dhea og graviditet og tenkte jeg ville bidra med litt relevant informasjon.

Det er riktig at dhea er et hormon som er viktig for fertiliteten. Grunnen til det er at dhea er et “mor-hormon” som regulerer og setter i gang produksjonen av en hel rekke andre viktige hormoner i kroppen, blandt annet østrogen og testosteron.

I voksen alder faller dhea nivået. Vi har en naturlig topp rundt 23 års alderen, og avhengig av stress, sykdom, medisinering og andre livstilsfaktorer kan dhea nivået plutselig falle brattere enn normalt etter 35.

Jeg er fagansvarlig for nettstedet Ungdomskilden.no, og vi får ofte spørsmål om forskjellen med å bruke naturmidler som Barbasco i forhold til det å ta rene dhea tilskudd.

Rene dhea tilskudd er reseptbelagt i Norge, men selges fritt i USA. Barbasco er et naturmiddel som ikke inneholder dhea direkte, men urter som kan styrke binyrefunksjonen (dhea produseres i binyrene. Slitne binyrer kan ofte gi lavere dhea verdier).

Forskjellen på disse to måtene å øke dhea nivået er vesentlig. Rene dhea tilskudd vil overstyre den naturlige hormonbalansen, mens Barbasco kan stimulere den naturlige dhea produksjonen indirekte ved å styrke binyrene.

Siden en graviditet innebærer en hårfin balanse i kroppens hormoner anbefaler vi alltid å heller styrke kroppens naturlige prosess enn å overstyre den.

Som terapeut har jeg også gode erfaringer med bruk av soneterapi for å øke fertilitet. Det finnes dyktige soneterapeuter over hele landet, så her skulle de fleste kunne få kvalifisert hjelp hvis de ønsker å prøve dette ut. Kombinasjonen soneterapi og Barbasco vil i mange tilfeller gi enda bedre resultater enn en av delene hver for seg.

Håper dette kan være til hjelp, og at ikke admin opplever denne posten som upassende reklame.

Ønsker alle vordende mødre lykke til med sitt :-)

Mvh,

Børge Mørk

Skrevet

arti å se at flere svarer her...

Nå er jeg 5 mnd på vei,ferdig med kvalmen,Har tatt både duo test og

fosterv,prøve og begge prøvene er fine.Så i februar kommer Gutten vår...Artig.....hei så lenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...