Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De er ikke vonde, og de avtar jo etterhvert når jeg forandrer stilling, men syns likevel det er litt ekkelt. Er 25 uker i dag. Har ikke vært på kontroll siden ordinær UL 17. juni, det synes jeg er lenge siden. Men skal endelig til fastlegen min på fredag. Kjenner at de kommer hyppig ved aktivitet. Flere som opplever dette så tidlig? Har dere eventuelt tatt det opp med jordmor/lege? Og hva sa i så fall de? Jobber fremdeles fullt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138374486-har-s%C3%A5-mye-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også begynt å merke dette den siste uken, er 27 uker på onsdag. Ikke vondt hos meg heller, men litt ekkelt. Merker det gjerne hvis jeg går en del, sånn som i dag, da jeg gikk i butikker. Har ferie, så jeg kan jo ta det med ro enda noen dager. Men mandag er det jobb igjen, jobber som sykepleier, så det kan jo bli spennende...! Har også hatt en del blodtrykksfall, tror jeg det må være, blir bare plutselig kjempesvimmel og uvel, da er det bare å sette seg eller legge seg nedpå, så går det over. Det er skikkelig ubehagelig da!! Har jo ellers vært helt frisk og i fin form, men merker at jeg er mer slapp nå for tiden...

Jeg har også fått mange kynnere i det siste (er 26 uker i morgen). Det er litt ubehagelig til tider, de kommer når som helst også når jeg ligger helt i ro. Jeg skal til jordmor 20 august og tenkte å høre om det er normalt å ha mange kynnere hver dag. Det er vel ikke farlig? Folk sier at det er livmora som forbereder seg til fødsel og det er jo forsåvidt bra....

kynnere er ikke farlig, og er helt normalt å få etter man har gått mye, jobbet mye men de går over fort spesielt når man skifter stilling. jeg hadde mye kynnere sist gang. hvis de varer lengre enn 5 min og kommer ofte med 5- 10 min mellomrom så hadde jeg nok ringt til føden.