Gå til innhold

Sprinkelseng som er 56 x 116. Velge gammel madrass som passer eller trykke ned en ny som er 60 x 120??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så usikker på hva jeg skal gjøre.. Kjøpte en ny madrass ( 60 x 120 ) til senga jeg har arvet og trodde den skulle passe men oppdaget at senga er 56 x 116.. Noen som vet om det finnes madrasser å få tak i som passer denne sengestørrelsen?? Senga er jo iaf 20 år men den ser helt fin ut så tenkte spare litt penger der på å slppe kjøpe ny seng..

Jeg får trykt ned den nye madrassen i sengen og blir ikke sånn at den går opp på hver side men den tyter jo ut på hver side da...

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har seng som er 55x115, og har kjøpt Jensen madrass(55x115) på Skeidar som passer til.

Ellers har IKEA madrass til denne størrelsen også.

Skrevet

Ikke velg gammel madrass i allefall. Kjøp en nye med målene til titten på hjørnet. Kanskje du kan få byttet inn den madrassen du allerede har kjøpt evt. selge den på finn.no og opplyse om at den er ubrukt.

Skrevet

Takk! Finner ikke noen madrass med det målet på Ikeas hjemmeside, noen som vet navnet?

Håper det går å bytte den madrassen jeg kjøpte. -Hvis jeg går dit i morgen burde hun kjenne meg igjen fra i dag så håper hun da er villig til å ta imot. Noen som kjenner til bytteregler på butikken "Lille meg?"

Skrevet

risikoen for krybbedød kan øke ved bruk av gammel madrass. har jeg hørt. hvorvidt det stemmer, hvorfor det øker sjansen aner jeg ikke.. går det ann å klippe i den nye madrassen da??

Skrevet

jeg hadde IKKE villet klippe i stykker en madrass....så vidt jeg vet har Ikea gitt etter for presset, og begynt å selge madrasser i standardmål. det samme gjelder ikke sengetøy.

jeg fant madrass på skeidars nettsider, Jensen mini. den kommer i 120x60, men også 115 x 55. prøv å ring skediar nærmest deg, og spør om de har denne :)

Annonse

Skrevet

Ser nå at den madrassen vi hadde til førstemann, Sultan Bromma fra IKEA i 55x115, nå plutselig bare finnes i 60x120. Beklager det.

Men vi har bestilt Jensen sin på Skeidar i 55x115, men det er leveringstid på den, og det tar litt tid.

Skrevet

De har fiber madrasser på reflex i 55x115....

Skrevet

Vi har en gammel hjemmesnekra juniorseng til tulla. Kjøpte tykk skumgummimadrass etter mål...er mange steder man får tilskjært i spesialmål i alle fall:)

Skrevet

Jeg ville passet på at madrassen passer, men det er nok bedre med for stor en for liten.. Det virker som du har fått nok tips om hvor du kan få tak i en som passer. Det jeg ville dobbelt sjekket er om sengen møter dagens standard. Vet at sprinklene må stå tettere nå enn før pga fare for at babyen kan sette seg fast. Og pass på at alle deler er der, så ikke den faller sammen eller babyen setter noen løse deler i halsen. Ellers er sengen sikkert fin, og er helt enig i at man må spare der man kan..

Skrevet

Jeg har også seng 55X115 og k jøpte madrass 60X120, og den passa perfekt! Hadde det vært de samme målene som på senga, så hadde den blitt for liten tror jeg.... Det skal jo ikke være noe mellomrom mellom sprinklene og madrassen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...