Gå til innhold

Hva skal søster eller bror hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår heter Emil Mathias

Jentenavn vi har tenkt på er:

Julie Sofie

Pernille Sofie

Mille Sofie

Guttenavn sliter vi med, men vi ønsker dobbeltnavn:

Julian

Jesper

Kasper

Oliver

Hva synes dere?

Noen forslag til navn nummer 2 hvis det blir gutt, eventuelt en fin kombinasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for Julie Sofie. Det er et fint navn og passer veldig bra til Emil Mathias. Pernille Sofie er også ok. Liker ikke Mille Sofie.

Jeg synes Jesper er det fineste av guttenavna, men Kasper og Oliver er også fine navn. Julian er fint, men jeg synes det blir litt feminint kanskje.. Synes heller ikke det passer så godt sammen med Emil Mathias som de andre.

Skrevet

Mille Sofie var nydeleg=)

Jesper Andreas

Oliver Andre

Kasper Nikolai

Julian Alexander

Jesper Olai

andre forslag er:

Sander

Alex

Daniel

Axel

William

Skrevet

Takk for svar!!!

Vil gjerne ha flere synspunkter! :-)

Skrevet

Jeg liker faktisk alle navna du har nevnt. Syns kanskje Pernille Sofie blir litt tungt, men både Julie Sofie og Mille Sofie er fine kombinasjoner. Jeg ville nok gått for Mille Sofie.

Av guttenavna liker jeg Julian minst, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket av de tre andre jeg liker best.

Forslag til kombinasjoner:

Jesper August

Kasper Johannes

Julian Kristoffer

Oliver Johan

Navn som passer godt som mellomnavn er f.eks Johannes, Kristoffer, August, Johan, Nikolai, Olai, Olaves, Andrè, Nataniel osv.

Skrevet

Jeg liker alle jentenavnene godt, favoritten tror jeg er Pernille Sofie: )

Guttenavnfavoritten er Jesper, men finner ikke et navn som passer til...

Skrevet

Morsomt, kjenner to brødre som heter Emil og Mathias... Liker Mille Sofie best tror jeg, så Pernille Sofie :-)

Hva med:

Jesper Andreas

Jesper Nicolay

Jesper Martinius

Jesper Leander

Skrevet

Tusen takk for svar... Det er fortsatt lenge til termin, men det er gøy å planlegge... Det er så vanskelig med navn,spesielt når jeg og samboer ikke er helt enige...

Skrevet

Emil Mathias og Julie Sofie! De to passer kjempebra sammen, og de er veldig fine også :-) Mille er et fint kattenavn, men synes det blir for søtt, klissete og pinglete til ei jente.

Guttenavn var litt vanskeligere da... Jeg hørte en gang om en gutt som het Julian August, og det synes jeg var kjempefint! Så det kan kansje være et alternativ?

Skrevet

Emil Mathias er et herlig navn. MEN: Regner med at Emil Mathias noen ganger kun går under Emil, og vil det ikke da være utrolig rart og krunglete å ha en datter som heter Mille? E*MIL* og *MIL*LE blir utrolig tungvindt å si, siden det blir Emil som slutter på -mil og Mille som starter på Mil! Prøv å si Emil og Mille sammen fort!?

Synes Julie er kjedelig, så jeg stemmer på Pernille. Flott og stødig jentenavn som ikke er for mye brukt heller :o)

Julian synes jeg er feminint, Kasper og Jesper helt ok, men blir litt for mye røverne fra Kardemommeby for min del. Liker Oliver best.

Hva med:

Emil Mathias & Isak Olai

Emil Mathias & Even Oliver

Emil Mathias & Oliver Andreas

Emil Mathias & Emrik Johan

Emil Mathias & Jens Christian

Skrevet

Vi har en Emil og på guttefronten sliter vi... eneste vi kan bli enige er Erik... (Emil het Erik frem til han ble født og så ble det plutselig Emil likevel)....Emil og Erik er fint.

På jentefronten derimot har vi flere alternativer...

Emile og Rose

Emil og Jenny

Emil og Pernille

Emil og Emma

Emil og Molly

Emil og Josefine

Emil og Henrikke

Emil og Stina

Emil og Julie

Så av dine forslag liker jeg da Pernille best og Julie som nummer to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...