Gå til innhold

Har fått time til BKB Gastro poliklinikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å sjekke om lille har cøliaki (noe jeg er blitt ganske usikker på i det siste da magen er mye bedre enn før). Noen som kan fortelle meg hva som skjer på en slik konsultasjon?? Er vel ikke da de sjekker tarmtottene??

Vurderer å avlyse hele timen om det er en omfattende undersøkelse (skulle ikke tro det da det i brevet står at en slik konsultasjon vanligvis varer i 30-60 min) for lille er ikke så dårlig nå som tidligere.... Huff... ska ikke være lett med de søte små!

Takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei:-)

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta undersøkelsen. Vår datter gjorde dette i fjor. Selv om hun aldri har vært nevneverdig plaget av diare eller andre ting så valgte vi å ta undersøkelsen. De legger først ett bedøvelses plaster på handen til barnet. Der setter de veneflon og gir likegyldighetsprøyte først, så setter de narkose. Barnet kjenner ikke noe til dette. Så tar de en slange gjenom munnen og undersøker tarmene.Du får ikke være sammen med barnet når de kjører slangen ned i tarmene, men du er der når narkosen settes. Barnet er bedøvd og kjenner ikke noe av undersøkelsen. Etter ca. 30 min blir barnet kjørt til observasjonsposten der du/dere venter på at barnet skal våkne. Vi fikk vite at hun hadde cøliaki og etter vi la om kosten er ting blitt bedre. Jeg håper du vil ta undersøkelsen for hvis barnet ditt har cøliaki så kan du hjelpe det med en bedre hverdag. Det er mange ulemper med å ikke legge om kosten og i verste fall kan barnet få mangelsykdommer. Tarmene klarer ikke å suge opp nok næring og vitaminer. Til vår datter forklarer vi cøliakien med at det er som å ha skrubbsår på tarmen. Og omleggingen har gått veldig bra. Lykke til!! :-)

Skrevet

Cluet er at jeg ikke har lyst å legge han i narkose om det ikke er nødvendig. (Han er bare 14 mnd). Han ble skikkelig dårlig da vi introduserte grøt og slikt(5 mnd) men nå er det bare en bløt bleie innimellom... og han legger på seg slik han skal og vokser kjempeflott (spesielt de siste 2 mnd).

Tror kanskje jeg får ta en tlf til de....

Skrevet

Hei.

Ta en tlf . Det er bedre å spørre hvis man føler seg usikker:)

Vår datter vokste også fint og la på seg, men man kan ha cøliaki selv om det er slikt.

Lykke til:-)

Skrevet

Da har jeg snakket med de og de anbefalte oss og ta timen uansett. Han blir heldigvis ikke lagt i narkose, det er visst bare en liten undersøkelse med blodprøve og slikt, prat og evt slagplan for hva som evt blir gjort videre. Så da tar vi timen når det ikke var noe "verre" som sku skje!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...