Gå til innhold

Hvor mye har dere gått ned i vekt etter fødsel?

Anbefalte innlegg

jeg la på meg hele 25 kg da jeg gikk gravid! så ut som et monster,haha.. di første 3 mnd etter fødsel gikk jeg ned 18 kg tilsammen,å ikke før sønnen min var 1 år hadde jeg nådd normalvekta mi igjen.. tok lang tid med meg,å nå er jeg overlykkelig over at jeg endelig kan føle meg vel igjen:)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg veide 59 kg før jeg ble gravid, og gikk opp 6,5 kg under graviditeten. Dagen etter fødselen hadde jeg gått ned 5 kg, og 2 dager etter det var jeg nede på 59 kg igjen. Og ca 4 uker etter fødse var jeg nede på 56,5 kg, og der har jeg holdt meg. Nå er det 11 uker siden fødsel.

• 2 uker senere...

Du er ikke alene. Gikk opp 20kg i svangerskapet, første uke etter fødsel gikk jeg ned 10. nå fire mnd etter er jeg gått opp 6kg. alså bare 4 kg lettere enn på termindato:( Fullammer men går ikke ned noe.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

• 7 måneder senere...

3 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 14 kg. Men jeg gikk også ned 8 kg under svangerskapet pga ekstremt mye oppkast de 5 første månedene. Gikk opp de 8 kg igjen under svangerskapet. Men jeg hadde ganske mye overflødig fett før jeg ble gravid.

Jeg fødte for tre og en halv måned siden snart. Jeg gikk opp 21 kg når jeg var gravid, bare 13 av disse er borte nå. Men jeg jobber med de siste 8... Vi får huske på at nurkene er vel verdt de ekstra kiloene, uansett hvor lenge de "henger ved" :-)

Jeg gikk opp 8 kg under graviditeten og veide det samme som før jeg ble gravid når jeg kom hjem fra sykehuset. Nå fem måneder etter veier jeg ca 2 kg mindre enn utgangspunktet. Og det til tross for masse godterier og kjærestens deilige middager:) Er veldig fornøyd!

• 1 måned senere...

før graviditeten veide jeg 58,5 kg, og siste gang jeg turde og veie meg under graviditeten var jeg 88 kg, da holdt jeg pusten og trakk inn kinnene :P har til nå (4 mnd. etter fødsel) gått ned 18-19 kilo :) men 80 % av dette er sikkert bare vann... skal prøve å komme meg ned til startvekten igjen, men føler aldri at målet blir nermere :P

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg la på meg 26 kg i svangerskapet og har nå gått ned 23 kg. 5 mnd siden jeg fødte.

Jeg er IKKE fornøyd selv om jeg går ned i vekt, for kroppen er ikke like stram som før graviditeten. Man ser magemusklene nå, men ikke sånn som før. Æsj!!!

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Gikk opp 21 kilo (en del vann på slutten da...) og har igjen 2,5 kilo nå etter 4 mnd. De første 13 forsvant i løpet av den første måneden men det var jo mye vann.. Deretter har de neste kiloene sneket seg av veldig sakte...

Jeg spiste veldig mye sjokolade og har bare meg selv å takke. Skal ikke gjøre det neste gang nei! Om jeg får oppleve enneste gang da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...