Gå til innhold

Hvor mye har dere gått ned i vekt etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fødte for 5 uker siden og nå er jeg en kilo lettere enn før jeg ble gravid. Trodde ikke det skulle gå så fort og lett nei, i og med at jeg har slitt med vekta tidligere.

Det er nok veldig forskjellig fra person til person. Jordmora mi sa at hun prøver fortsatt å miste "fødselsvekta", og hun fødte for 24 år siden ;p

jg veier 12 kg minde enn før jeg ble gravid. Tok tid før jeg gikk opp under svangerskapet, gikk ned først. jeg ble også mye tynnere etter jeg sluttet å amme. magen var borte allerede 3.dsg på sykehuset. Men dette er faktisk et problem for meg, alt i alt. har ikke spiseforstyrrelser, men folk kommenterer det den veien også, tro meg!

Annonse

Jeg la på meg 20 kilo under graviditeten og har mista 12 av dem. Har ennå 8 igjen iht før graviditeten, og sikkert noen kilo ekstra siom kunne vært fjernet.

Hater intenst å slanke meg... En kamp. Grrr. Men bort SKAL det.

Jeg fødte for 3 måneder siden og siden det har jeg gått ned 16 kg. Jeg veide 65kg før mitt andre graviditet( 60 kg før første graviditet) og før fødsel veide jeg 92 kg. Nå veier jeg 76kg, så må gå ned 11 kg til! Ikke lett... Eneste som trøster meg at jeg ikke fikk en eneste strekkmerke!:-)

Jeg gikk opp 19 kg. Gikk relativt kjapt ned 16 av de, men de siste 3 sitter igjen nå 3-4 mnd etter. Må sies at jeg ikke gjør noe for å gå ned. Har også et enormt energibehov mens jeg ammer. Går ihvertfall ikke opp noe mer av alt jeg spiser:) Ikke stress med sånn mens du ammer. Ta det senere når du må løpe etter ungen hele dagen alikevel....

• 2 måneder senere...

Annonse

Gikk opp 24 kilo, fødte fr 2 uker siden, og har gått ned 13.. så har fortsatt en del igjen da... har også hørt at det er de siste kiloene som er "stuck", så selv om de første 13 forsvant så fort som dem har gjort, så er d jo ikke sikkert de resterende 11 forsvinner like fort.men så har jeg bare sittet i godstolen å ammet, vært på 3 trilleturer, og spist som en elefant:) blir sulten av å amme!

Jeg gikk opp 22kg og etter 3uker hadde 20 av dem gått av. Nå er det 4mnd siden gullet mitt kom,og nå veier jeg det samme som jeg veide for jeg ble gravid:) Har ikke trent,spist som en hest. Eneste jeg har gjort er å amme og gått trilleturer. Men vet at det varierer veldig fra person til person. Jeg er så heldig at jeg har veldig rask forbrenning:)

Jeg fødte for 7 uker siden og veier vel omtrent det samme nå som jeg gjorde før graviditeten. Jeg la på meg 10 kg underveis og de forsvant en uke etter fødselen. Har ikke planer om å gå hverken opp eller ned i vekt fordi jeg er veldig fornøyd med meg selv nå, selv om jeg har et par trivselskilo ekstra.

• 2 måneder senere...

Fikk opp over 20kg (mye væske i kroppen). 2 uker etterpå hadde jeg 5kg igjen, men gikk inn i mine gamle bukser :-)

- Nå nærmer mini seg 6mnd og jeg ligger straks 6kg under startvekta (har stagnert i det siste)

• 3 uker senere...

Ja, ja-jeg ser at jeg har en utrolig treig forbrenning for jeg trener hardt flere dager i uka og går lange trilleturer. Jeg fullammer og nå er det 3 mnd siden fødselen, men har fremdeles 10 kilo igjen!!!! Og jeg som starta å trene 6 uker etter fødselen. Ja,ja........Livet er urettferdig!Fy faen.

Hei. jeg fødte for 7 uker siden og er 4 kilo under vekta som jeg hadde før jeg ble gravid, men så la jeg ikke på meg mere enn 5 kilo i svangerskapet. Gikk kjempe masse ned i vekt i begynnelsen av svangerskpet og la det på meg igjenn pluss de 5 kiloene ekstra.

Raste bare ned i vekt etter fødslen, og raser fortsatt ned i vekt. det kan vel ikke være normalt.

Jeg gikk ikke opp et eneste kg i svangerskapet og er nå 11 kg lettere enn før jeg var gravid. De første 8 kiloene var borte innen jeg kom hjem fra sykehuset mens de siste 3 forsvant i løpet av den første måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...