angelica-s Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg var hos Blakstad i dag for sjekk av egglederne...og de var åpne...Jippi:) er så lettet:) Men jeg fikk beskjed om at jeg har bakovervendt livmor...Blakstad sa at det ikke har noe å si, noen med erfaringer? Skal tilbake på torsdag for å sjekke folliklene, skal prøve å få reist nedover allererede nå denne sylusen, har jo hørt at det kan hjelpe litt når egglederne er skylt gjennom...eller?? Men jeg må si at jeg har litt annen oppfatning av Blakstad enn mye av det jeg har hørt...det virker som om hun ikke helt vet hva jeg skal gjøre videre, først foreslo hun ivf, men er ikke det litt tidlig da???? Jeg har jo "bare" forsøkt 4 ganger, og alle prøver og underskelser er normale...ingenting som tilsier at jeg ikke skal kunne bli gravid på "normale" måten. Da jeg spurte henne om hvorfor hun foreslo det hadde hun ikke svar...jeg spurte om pergotime, fikk bare svar at da måtte hun snakke med nordica først, men hun ringte ikke, og hadde tydeligvis ikke noen planer om det, så sa hun at hun kunne skrive ut en resept som jeg kunne ha liggende hvis jeg ville bruke de neste syklus. Virket rett og slett som at hun liksom ikke visste helt og at det var jeg som styrte skuta...jeg måtte be om time til follikel sjekking osv...hm... ellers så gikk selve undersøkelsen bra, var ikke vondt i det hele tatt og Blakstad var hyggelig og flink. Jeg har tydeligvis en helt motsatt oppfattelse av henne... har hørt at hun er harhendt, men at hun har full kontroll for meg virket det som hun ikke hadde kontroll, men hun var ikke hardhent...hehe... Er veldig glad for åpne eggledere og normale prøver, men føler meg litt "lost" med tanke på at hun foreslo ivf og ikke noen andre hormoner før jeg tar det drastiske steget videre. klem...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 For det første så sier din indre stemme deg at det er for tidlig for IVF, da syntes jeg du skal lytte til den. Og jeg er helt enig med deg. Så lenge alt ser bra ut, syntes jeg du skal forsøke litt til. IVF er jo en stor belastning for kroppen og jeg syntes det bør være en løsning som kommer ganske langt ut i prosessen på veien mot graviditet. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg har en venninne som begynte på den veien men har endt opp langtidssykemeldt som reaksjon på hormonbehandling. Som oftest vil jo ikke dette skje, men jeg tenker som så at når dette kan bli så tøfft for kroppen så bør man vente i det lengste. Forøvrig kjenner ikke jeg til Blakstad, men kanskje du bør se etter noen som kan gi deg begrunnede råd basert på din individuelle situasjon?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 hei:) jeg er bare her inne å sniker,jeg er gravid med mitt andre barn i uke 22. jeg har bakovervendt livmor,det har ingen betydning:) både min mor som har født 3barn har det å min mormor som har født 6barn har det. så ikke bekymre deg for det:) lykke til<3
maleen Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Så bra at alt er så fint. Det var det jeg sa.... Det var ingenting å grue seg for. Har vært litt spent på dine vegne da.. Har tenkt på deg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Jeg tenker også at du ikke trenger forhaste deg over til IVF med din bakgrunn. Vel, så er det nok en gang Blakstad som skaper uro og usikkerhet hos sine pasienter. I tillegg til meg selv er vi flere som etterhvert forlot Blakstad surret og fant oss gyn. med bedre arbeidsstruktur - oppgavene gyn. skal utføre gjøres utmerket av alle de andre gyn. som også samarbeider med Nordica, Maigaard osv. Følg din egen prosess, og bytt til en gyn. som vil gi deg den oppmerksomheten og oppfølgingen man faktisk trenger i en stressende prosess som dette er. Det hender man må gå noen runder og prøve ut gyn., flere gode er blitt anbefalt i dette forumet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Jeg fatter ikke hvorfor du skulle trenge IVF, eller Pergo for den saks skyld, etter bare 4 forsøk, og i din unge alder! Særlig når du vet at alt ser åpent ut. Hvis du har lyst til å prøve flere inseminasjoner, gjør det! IVF er en helt annen belastning for kroppen, og forhåpentligvis unødvendig for deg. Håper du lykkes uansett!
StorkeMammaen Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Hei.. Jeg vet akkurat hva du mener om dr. Blakstad. Det er utrolig vimsete og det virker som hun ikke vet hva hun gjør. Og jeg har vært så fortvilet flere ganger etter å ha vært der. Vært så sint og gråti.... Men tingen er at hun er den som er kjent for å få best resultater, så på en eller annen måte får hun det til. Prøv å følge med og kom med forslag og innspill om hva som kan være lurt, så skal du se at det funker til sist. Bra hun ikke var hardhendt da!! Det her skal du få til uansett hvor fortvilet du er!!! Klemmer
Storkmor? Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Hei! Jeg ville bare si at jeg også har bakoverliggende livmor, og det fikk jeg vite for mange år siden da jeg hadde min første underlivsundersøkelse. Jeg ble ganske bekymret da, og har derfor lest det jeg har kommet over om det. Det er ingen statistikk som tyder på at bakoverliggende skulle gjøre det vanskeligere å bli gravid. Min mor har det også, og hun har født tre barn. Selv skal jeg prøve nå, med nygjennomskyllede eggledere jeg også Lykke til!
angelica-s Skrevet 5. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2008 Tusen tusen takk for svar alle sammen:) Er så godt å få støttende tilbakemeldinger:) Jeg skal prøve å få dratt nedover denne syklusen igjen...håper håper nå Ja jeg syns også virkelig det er for tidlig å tenke på ivf...men er så kjempegodt å få det bekreftet fra dere her også Også godt å høre at det ikke har noe å si at jeg har bakovervendt livmor... ÅÅÅ...nå håper jeg virkelig det går...kjenner at jeg begynner å bli utrolig utålmodig...når skal det klaffe ??? Begynner å bli lei den reise veien til danmark også...hehe ...men jeg drar selvfølgelig gladelig nedover...får håpe at alle turene vil gi meg en liten spire snart... En ting, jeg kjente ingenting når jeg fikk kontrast væsken inn i egglederene, kjente nesten ikke som om det var noe der..hehe...kanskje jeg bare var utrolig heldig...noen som har opplevd å ikke kjenne noe? Det eneste jeg merket var når det spekulumet eller hva det nå heter, ble ført inn og "åpnet opp", sånn som jeg alltid merker på alle underlivsundersøkelser. Syns det var så merkelig siden jeg har hørt alt fra at det var kjempevondt til ubehagelig med mens smerter. Men aldri hørt noen si at de ikke merket noe...hm... Men men...tusen takk igjen for alle svar...kjempeglad for at denne siden fins:) klem...
Storkmor? Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Gjør hun Blakstad HSG-røngten altså? Jeg gjorde det på Ringerike sykehus. Jeg tok litt smertestillende på forhånd, nettopp fordi jeg har hørt at det kan være så grusomt. Men jeg har nøyaktig samme opplevelse av undersøkelsen som deg. Vondt helt først da de første inn det spekulumet (?), og etterpå var det litt mensensmerter i magen liksom. KOntrastvæsken kjente ikke jeg heller noe til. Jeg velger å tro at det er fordi jeg er vidåpen. He, he, he.
angelica-s Skrevet 6. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2008 Ja vi får håpe at det er derfor...hehe murret litt i magen kanskje når jeg var på vei hjem etter undersøkelsen ja, men som sagt INGENTING når hun førte inn kontrastvæsken. Ja Blakstad gjør dette. Koster riktignok 1200 kr da, men da fikk jeg time med en gang. Så nå får vi håpe at det hjalp å skylle litt igjennom;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå