Gå til innhold

HASTER!Gravid,men kan ikke beholde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei meg så lei.Har gått på prevensjon og desverre blitt gravid,sier desverre for det passer ikke bå i det hele tatt.Sambo vil ikke ha mer barn,vet vi er to om det men har jo gått på pillen for ikke å bli gravid.

Har uregelmens så vet ikke når jeg hadde mensen sist.

Er det noen andre en fastlegen jeg kan henvende meg til?

Synes dette er flaut og pinlig og vil helst slippe å gå gjennom fastlegen.

Så lei så lei, for vet ikke helt selv om det er abort som er tingen,men det passer bare ikke nå huff. legg det gjerne på skravle for megf ettersom jeg ønsker masse svar men vil være anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel henvende deg til legevakta?

Jeg vil bare si at det aldri passer å ha barn, egentlig. Jeg fikk 2 barn som ikke passet der og da. Har iallefall angret på at jeg ikke tok abort. Nydelige barna mine.

Det samme kommer du til å føle. ALT er vanskelig når man blir gravid uten at det var planlagt. Men det går som regel mye bedre enn du tror på forhånd.

Skrevet

Amathe er rådgivning for dem som blir uventet gravid, kontakt dem. Du finner nr på nett.

Lykke til!

Skrevet

Er en god ide å kontakte de amathe, i en sånn situasjon. Hvis du bor i oslo kan du henvende deg til legevakten, men ellers er det fastlegene som har legevakt i arbeidstiden og man blir henvist dit hvis man møter opp på ettermiddagen. Dette kan jo vente til neste dag hvor da fastlegen blir den rette.

Her må du nok enten via egen fastlege, eller bestille time hos privat legesenter ala volvat el. Da må du jo betale endel mer men. Ellers må du nok via UL for å sjekke hvor langt du har kommet hvis du ikke vet når siste mens var (husker ikke hva du skrev i innlegget). Må vel sjekkes da at du er kortere enn 12 uker.

Vil ellers bare ønske deg lykke til!!:) Håper du kan finne støtte hos din samboer. Skjønner at man ikke vil ha flere barn, men har man til tross for dette blitt gravid må man jo forholde seg til det på en eller annen måte. Håper det ordner seg!

Skrevet

JA vil på det varmeste anbefale deg å snakke med "amathea"- rådgivningskontor for gravide, det er anonymt og de er fantastisk flinke.Der får du god hjelp til å sortere tankene dine .Lykke til!

Skrevet

P.s , mannen kan også bli med på samtale hos amathea

Skrevet

du kan bare ringe rett på gyn.. det gjorde jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...