Gå til innhold

noen som har barn/erfaring med åpen gane spalte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødte for noen dager siden ei nydelig lita jente som viste seg å ha åpen ganespalte. har bare helt bakerst i munnen, men klarer ikke å suge nok vakum til at jeg kan amme henne,men må bruke spesial flaske noe som jeg synes er veldig sårt... har begynt å pumpe meg sånn at hun hvertfall kan få min melk sammen med tilegg...

har fått litt info på sjukehuset, og skal på haukeland etterhvert... hvet ikke når, vet heller ikke om vi først skal ned dit når hun skal operere eller om vi blir innkalt til konsultasjon før det... noen som har vert gjennom en sånn operasjon og hvet om den er veldig omfattende?synes det er sårt at den lille prinsessen min må gjennom opperasjon/er,og føler meg ganske deprimert akkurat nå og håpte noen kunne fortelle litt om hva som skal skje.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi har/hadde ei lita tulle med leppespalte. Ikke helt det samme, men har vært igjennom operasjon på Haukeland nettopp...Ta kontakt hvis du ønsker:-)

Skrevet

heisann:)

har sendt deg en melding som ble litt krotete skrevet,men håper du skjønner noe av den:)

hi

Skrevet

Hei. Jeg er en gutt på 1 år som har det samme som jenta di...

Du blir nok sikkert innkalt på et dagskurs om ikke lenge. Der får du all informasjon du trenger og svar på spørsmål. Skjønner at du synes dette er sårt. Vi skal lukke ganen til lillegutt til uken. Send meg gjerne en pm om det er noe du lurer på.

Skrevet

mente å skrive at jeg har en gutt.. gikk litt fort her hehe

Skrevet

hei:)

tusen takk for svar:)

har sendt deg en pm:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Har en sønn på 6 mnd som har leppespalte og et lite hakk i kjeven. Han har nettopp vært inne til leppelukking, og på riksen møtte jeg flere som hadde barn med åpen gane.

Send gjerne en pm om du ønsker:)

Skrevet

Hei!Gratulerer med den nye verdensborger:-)

Jeg har en sønn på 7år som var født med en liten åpning bakerst i bløtganen +liten leppespalte.

Forstår at det er sårt at du ikke kan amme,men på den andre siden er det mange flotte ting ved å gi flaske.

Jeg pumpet meg, og småtten spiste kjempegodt.Pappaen var med på mating fra dag en, og det tror jeg var med på å skape spesielle bånd mellom dem.

Siden soving heller ikke var forbundet med mating/pupp, sov han kjempegodt om natten.-har en liten tass på 8 måneder som ikke har forstått at soving og pupp ikke hører sammen...

Operasjonen gikk greit.Det var litt sårt å svelge, og et par dager på sykehuset med grining.De er veldig flinke med å gi smertestillende.

Han har i ettertid ingen problemer med snakking eller uttale av konsonanter.

Lykke til! mvh

Skrevet

heisann

det var jeg som skrev hovedinnlegget:)

har blittt mer og mer fortrolig med at jeg ikke får amme... har beynt å prøve å legge inn rutiner på baby masasje etter badet o.l. siden jeg føler vi mister en del pga at vi ikke får den kosen med amingen

skal på haukeland på fredag så da får vi sikkert en del info, men det er kjempe kjekt at dere tar dere tid å svare for da får jeg vite hva foreldrene til spalte barn har erfart.... så tusen takk:)

gruer meg til å operere prinsessen vår så det var godt å høre at de får smertestillende når de trenger det....

håper hun slipper å få problemer med språk og hørselen... har en del veske i ørene allerede og på hørsel screeningen på føden fikk de ikke til å få godkjent test så nå har vi vert på audio på sykehuset to ganger og der fikk vi heller ikke godkjent... håper det er pga. vesken i ørene. skal tilbake igjen når ho blir noen måneder...

klem fra HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...