Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er litt irritert fordi når jeg uttrykker at jeg synes det er hyggelig hvis pappaen velger navn (rett og slett fordi det er rørende for meg og se at han gleder seg så mye og ønsker så veldig at hun skal hete det bestemte navnet), så blir venninnene mine og andre litt sånn småprovoserte og sier at JEG må jo velge eller i det minste være hundre prosent enig. Hvorfor kan jeg ikke være 80 prosent enig? Jeg liker navnet han ønsker, men det er kanskje ikke det jeg nødvendigvis ville valgt selv om jeg var alenemor. For meg er det en vakker gave og en hyggelig symbolsk handling og la pappaen få velge navnet på jenta si og det har ingenting med at jeg er en underkua jente uten selvstendige meninger. Hadde jeg vært helt uenig i navnet hadde jeg sagt klart ifra! Årh. Måtte få ut frustr.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138373291-en-gest-til-pappan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også latt pappan velge navnet på den lille jenta vi venter. Han hadde bare ett forslag, og i og med at jeg også liker det navnet synes jeg det var fint å la han få bestemme. Hadde jeg ikke likt navnet hadde det jo selvfølgelig vært anderledes. Så jeg er helt enig med deg. :)

Det er vel det samme hvem som velger navnet, så lenge man kan være noenlunde enige, og den ene ikke direkte misliker navnet. Er vel vanskelig å bli 100 % enige. Men er jo også viktig å tenke på barnets beste - mannen her kunne godt tenke seg en liten Conan, men det er uaktuelt... He, he!

Synes det er en hyggelig gest jeg! :)

Min gest er å bruke hans etternavn, så vil jeg ha mer å si når det gjelder fornavn. Vi har bestemt at begge har vetorett, men 100% enig tror jeg aldri man kan bli. Sannsynligheten for at begge skal falle pladask for det samme navnet er ikke så allverdens stor ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...