Gå til innhold

Kan det være risikabelt å løfte en 18 kg tung kajakk alene?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23+2 og ønsker å ikke bli hemmet slik at jeg ikke kan drive med hobbyen min lenger. Har ikke vondt noen steder etter at jeg har løftet kajakken, men kan det likevel være farlig å løfte så tungt? Alle maser jo sånn om at man ikke må løfte ting når man er gravid....Hva er risikoen? Blir takknemlig for alle svar!

Hilsen usikker førstegangs

Fortsetter under...

jeg er andregangs og sist så brydde jeg meg ikke. Måket snø til den store gullmedaljen. Dyttet bilen ut av snøen osv:P

Denne gangen har jeg begynt å blø litt hver gang jeg har løftet tungt. så jeg skal ta det med ro hvertfall:P Men løfter ei snuppe på 14 kilo flere ganger daglig. Og det går greit:D

Du må nesten høre med legen din. Hva h*n mener:D

Man skal helst ikke løfte tungt i det heletatt,det er når man løfter noe opp fra bakken som er skadelig..Da kan livmoren løsne,og værstefall så kan man miste babyen,men er svært sjeldent at det skjer..Man er ikke gravid så ofte i livet,så syns man skal være forsiktig!!Og ikke ofre for mye.

Etter det jeg har fått fortalt er det ikke farlig for babyen om man løfter tungt, men det kan være skadelig for kroppen din. Siden kroppen er i forandring er det lettere og få strekk i ryggen f.eks.

Snakk med legen din om dette! ;)

Men jordmor sa til meg det med at livmoren løsner, nei det skjer bare ikke.

teit sammenlikning kansje, men en kombivogn veier ca 20 kg for de som er gravid og har små barn der de må løfte vogn inn og ut av bilen.

men har du noen andre til å løfte for deg er vel det det greieste.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...