Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 forsøk bak oss på Stork og før neste forsøk vurderer vi å bytte donor..Noen som har erfaring med dette? Er det noen ulemper ved dette?? Alt skal være i skjønneste orden, med både stabil syklus og eggløsning, men foreløpig har det ikke gått...frustrerende:( Stork anbefalte oss å prøve hormoner, noen som har gode erfaringer med dette (som har regelmessig eggløsning og åpne eggledere og alt liksom skal være supert:)

Håper på noen gode råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har åpne eggledere og regelmessig syklus/eggløsninger. Ble gravid på 6.inseminasjon på Stork etter første gangs forsiktige hormonstimulering. Det er vel verdt et forsøk. Hadde ingen bivirkninger av hormonene heller. Lykke til.

Skrevet

jeg tror ikke det er sånn at de bruker samme donor hver gang. De bruker kun en donor som passer til de kriteriene man har satt opp (om man har satt opp noe)

Skrevet

Klinikkene skal bytte ut donor til et neste forsøk. Bl.a. fordi det kan være at donoren ikke er kompatibel med deg. Som nevnt her, er det forhåpentligvis ønskene til donor i journalen som fortsatt skal bli hensyntatt.

Skrevet

jeg har prøvd med og uten pergo, uten at det var "noe i veien". jeg hadde SA med pergo. mener statistikken til Stork også peker mot at det er mer SA for friske som bruker pergo, slik at de ikke anbefaler bruk av hormoner for de som er friske. at en donor kan være kompatibel og en annen ikke har jeg hørt om. også IRL kan det være slik at en kvinne ikke får til å lage barn med en, og så får med en annen mann "på første forsøk".

Skrevet

Med kompatibel menes 'match' mellom mann og kvinne - begrepet brukes ofte av leger og gjelder både i den naturlige befruktningsverden som i donor verden.

Skrevet

Slik jeg har forstått for man forskjellig donor hver gang.

Jeg har litt vansklige kriterier, men har fått tre forskjellige - tror nesten helt sikkert at dere også har fått 4 forskjellige donorer.

Lykke til - dette går så bra, bare litt tid og tålmodighet så skal du se dere blir gravide, alt er jo i skjønneste orden - husk statistikken også - den sier at gjennomsnittet under 35 år må ned 4-6 ganger - nå vet ikke jeg hvor gamle dere er.. når man bikker 35 år - er det bare 12 % av eggene man legger som er gode nok for å bli ett velskapt barn - så det må noen forsøk til..

Lykke til!

Skrevet

Takk før gode svar:) vi prøver å væren tålmodige,men det er hardt:) jeg skjønte ikke helt det dere skriver-at man bytter donor hver gang,vi har åpen donor og da er det vel den samme? Har ikke så lyst til å begynne på hormoner,er 31 og som sagt frisk,så jeg vil helst klare det på egenhånd:) vet også at det kan være noe feil som gjør at egget ikke fester seg, hvor kan man eventuelt finne ut av dette? Takk igjen for alle svar:)

Skrevet

om du har åpen donor så gir spørsmålet ditt mer mening:) Da bruker de vel den samme, men det er sikkert mulig å be om en annen. De fleste av oss benytter oss ikke av åpen donor og da bytter de. Vil tippe at det er mulig å bytte om du tar kontakt.

Skrevet

Hei !

Jeg hadde 4 forsøk før jeg ble gravid. Siste gangen brukte jeg pergotime og byttet donorsæd. det gjorde tydligvis susen. Alt var i orden med meg også, men kanskje ikke første donor var kompatibel med meg. jeg anbefaler å prøve en annen sperm.

Lykke til !!!!!!!

Skrevet

Jeg bruker også åpen donor på Stork og hadde reservert 6 doser. Etter 3. forsøk uten resultat sa jeg fra at jeg ønsket å bytte til en annen. Det gikk helt fint, fikk tilsendt liste med stikkord om de donorene de hadde som man kunne velge i og fikk velge en ny. Selv om det sto noe i forhåndsinformasjonen som tydet på at det kunne koste litt ekstra gjorde det ikke det, helt gratis og raskt og greit ordnet. Går akkurat i disse dager og lurer på om det 6. forsøket (3. med den andre donoren) har lyktes eller ikke, har mer tro på denne andre donoren da det virket som det ble befruktet men ikke festet seg på det andre forsøket jeg hadde med den donoren, så jeg er kjempespent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...