Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hvis jeg vil bytte bhg, kommer jeg da nederst i køen?. Har bhg plass, men vil bytte til en som er nærmere her vi bor.
Føken siruppsnipp Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 hvis du allerede har barnehageplass, er det bare å søke overføring. Du mister ikke den plassen du allerede har, og får kun plass om det er ledig, noe som skal mye til midt i bhg.året. men får du ikke før mars, så søk om igjen til hovedopptaket i mars. Det gjorde jeg, og fikk min begynte i ny barnehage idag.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Dette lurer jeg også på, problemet er at vi vil bytte til barnehage i en annen bydel i oslo. Vi har kommunal bhg og vil frigjøre to plasser (det er venteliste), men vil vi da få prioritet når vi vil ha plass et annet sted? Det er jo akkurat fylt opp, men hvis noen flytter hvilken plass har vi da i køa? Vil bli ganske pes å levere i den gamle bydelen et helt år!
Gjest En vakker gutt på to år Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Har man barnehageplass i Oslo, får man prioritet om man flytter til en annen bydel og ønsker plass i denne nye bydelen. Vet ikke hvor på prioritetslista (det er jo ulike typer prioriteter, og de er rangert) man havner da, men dere kommer hvertfall foran alle de som ikke har plass, selv om de har ventet lenger i denne bydelen. Ved søknad om overflytting innen samme bydel som man alt har plass i tror jeg ikke man har prioritet lenger (man hadde det tidligere). Det er bare å søke, plutselig kan man være heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå