Gå til innhold

Hvor lenge venta dere på svar fra fostervannsprøve?

siggie

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt prøven og fått svar. Hvor lenge gikk det før dere fikk svar? Kjenner ei som venta bare to uker før hun fikk svaret i brev. Er det flere som ikke måtte venter lenger, eller er det vanlig den tiden de oppgir på 4-6 uker's ventetid?

Går her og er så spent, tok prøven min for snart 3 uker siden og går like spent i postkassa mi hver dag uten noe brev fra Ullevål. Skvetter himmelhøyt hver gang telefonen ringer i frykt for at det er fra Ullevål.

Håper uansett at svaret kommer snart om det er et positivt svar eller et negativt svar.

Fortsetter under...

Hei,

Jeg tok fostervannsprøve på Ullevål i midten av april. Svaret kom ganske nøyaktig 4 ukere senere.

Dersom det hadde vært noe galt med prøven din, så hadde du nok allerede fått en telefon. Mener iallfall at jeg fikk beskjed om at de da ville gi lyd i fra seg etter ca. 2 uker. Brevet kommer nok snart :-)

Det var overhodet ikke noe skummelt og ei heller vondt å ta prøven. Nålen er veldig tynn og man kjenner kun to små stikk når den trenger gjennom mage og livmor. De følger nøye med på UL for å plassere nålen og på Ullevål fikk iallfall jeg en veldig rutinert og hyggelig lege.

Det sies at abortrisikoen øker med 0,5 % i døgnet etter prøven er tatt, så avtar den. Etter en uke er risikoen tilbake til det normale.

På lørdag fikk jeg det etterlengta brevet fra Ullevåll hvor det stod:

Vi er nå ferdige med undersøkelse av celler fra fostervann og kan fortelle at våre funn tyder på at De har et kromosommessig normalt foster.

Ekke det god nyheter så vet ikke jeg!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...