Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer bugaboo vognen, men jeg er litt usikker på sportdelen fordi den ikke kan legges helt ut. Det er en sittedel som man kan vippe i tre forskjellige vinkler, men bena vil alltid være i en "sitte vinkel". Er det noen som har erfaring med den? Hvordan trives barnet med å sove i sportsdelen (når den blir større da), uten å få rettet ut bena og ligge flatt ut?

Jeg bor i oslo og kommer til å gå turer mest langs småveier og på fortau etc, ikke sååå mye i skog og mark, men ikke så mye på kjøpesenter heller. Er dette en vogn som kommer til å funke mon tro?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138372027-bugaboo-sportsdelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns sporsdelen er noe av det beste med den vogna. Du får utrolig bra øyekontakt med barnet og min sønn syns han sitter helt toppers hvertfall. Ikke så bra til helt små barn for da ligger bena rett opp, men bagen er såpass stor at barnet kan ligge der lenge. Vippingen funker bra, men litt vanskelig å se barnet når setet er helt rett pga vinkelen på kalesjen. Jeg har derfor vogna stort sett i den midterste posisjonen.

Noen vintervogn er det absolutt ikke, men bra til sitt bruk.

Problemet med Bugaboo er at med faste vinterhjul så blir den veldig stiv å trille. Jeg bor selv i Oslo og går aldri tur i skog og mark, men måtte kjøpe en annen vogn i tillegg til vinterbruk. Jeg synes også det var liten plass til vinterpose. Vær obs på at barnet fort vokser ut av den, særlig hvis barnet er lang i ryggen. Sportsdelen har veldig fin sittestilling synes jeg, og lillegutt har også alltid sovet bra i den.

Ja det er sant, sportsdelen er ganske kort i ryggen, så lange barn kan slite litt, særlig hvis kalesjen er oppe, men den bruker man kanskje kun når det regner når barna er såpass store.

Jeg har også en ekstra vogn, bruker aldri Bugaboo når det er snø eller når jeg skal gå tur i litt terreng. Går jo evnt å kjøpe en brukt en på finn i tillegg?

Men det er ingen vogn som har "alt", selv om i Norge bør jo vogner funke på vinterføre forsåvidt.

Annonse

Jeg har termin i desember og har kjøpt bugaboo. Den har god plass til pose i den store baggen, man bruker ikke det langer enn mars uansett. Og den skal visst ikke være noe værre enn andre 4 hjulinger å trille på vinteren..... gleder meg jeg!

Bagen er kjempe stor, mye større enn mange andre bager. Hvis pose blir for trangt kan man bare bruke lammeskinn og dyne i stedet. Kjøper du dunpose er det hvertfall enkelt, for den kan bare klemmes sammen liksom så blir det plass. Bagen er nok ikke så lun som mer tradisjonelle vogner som simo/teutonia etc da det er del sprekker mellom kalesje og bagdel og bagen er i veldig tynt stoff, men kler man på babyen godt nok bør det gå fint på vinterstid også.

tusen takk for info. Jeg har tenkt til å kjøpe denne vognen. Har en teutonia y2k som er 4 år gammel og ganske løen, men den funker bra fortsatt, så jeg kan ha den på dager hvor det er skikkelig rufsevær eller vi skal i skogen.

synes det å velge vogn har vært vanskelig. FInner liksom ikke en eneste vogn som har "alt" jeg trenger. Det har ikke bugaboo heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...