Crazywoman Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Særlig dere mødre i Bergensområdet. Vi var jo oppe i over 30 grader. Da lå småtten i bare bleie med helseteppe i skyggen. Nå er det ca 20 grader..... Eldstemann var fødd om vinteren. Mye enklere da.... Er det for mye med body sparkebukse lue og dyne? Bare helseteppe?
mizz25 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Æ syns det hørtes mye ut... gammel e ungen? E vel nok me bleie,evt singlet kortarma body... Treng da ikke lue når ungen ligg i vogna,helseteppe e mer enn nok evt fleeceteppe =)
Crazywoman Skrevet 4. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2008 Han er 6 uker....kortarmet body og helseteppe hørtes fornuftig ut. og sokker på føttene??
Labambie Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Sokker trenger du nok ikke. Ville gått for bare bleia jeg,også heller fulgt med å kledd på om nødvendig. Husk barn sier ifra når de fryser, men når de blir for varme og overopphetet blir de bare sløve. Når det gjelder risiko ved f.eks krybbedød,heteslag o.l er det veldig viktig å ikke kle på for mye. Ha det luftig og godt rundt barnet.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Min mor sier altid at babyer skal ha sokker på, for er de varme på beina er de varme. Så se det litt an. Jeg har en varm liten sønn, så hadde aldri gått her, da hadde han rent bort og svettet på beina.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Sjelden at babyer er varme på beina. Å kjenne om de er kalde/varme på hender eller føtter gir en dårlig indikasjon på temperaturen til babyen. De vil nesten alltid være kalde å klamme på føttene å hendene, pga at de har dårlig temperatur regulering. Får å kjenne etter om babyen er varm eller kald skal man kjenne i nakken, eller magen. Ikke på kroppsdelene som er langt fra hjertet. Hvis jeg forstår riktig så spørr du her hva som er passe i 20 grader...? Ser noen sier bare bleien å teppe. Nå er jo barn forskjellige å du må se an hva som passer for ditt, men bare bleie å teppe i 20 grader ute hadd blitt litt lite til snuppa mi. Enda jeg synes hun er ganske varm. Jeg hadde lagt snuppa mi på vanlig bomullslaken. Hadd på henne en langarma tynn body. Også hadde jeg hatt på henne en sommerdyne. Ikke lue eller strømper værtfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå