Piadi Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Barnet mitt på 2 år har i flere måneder hatt små, hyppige avføringer som lukter til tider "surt". Dette går i perioder, men jeg synes det er blitt værre den siste tiden. Det virker ikke som om at han har magebesvær. Han spiser normalt og vokser normalt. Besværet kommer ETTER han har bæsjet. Ikke rart han blir sår i stumpen. Dette medfører at jeg ofte må hente han tidlig i barnehagen. Når jeg har han hjemme går han ofte uten bleie (holder på med pottetrening og er godt i gang, men bare holdt på en måneds tid). Da bæsjer han ikke så ofte. Jeg har bedd lege om å få sendt inn avføringsprøve, spesielt med tanke på at det lukter så "surt" og fordi det virker nesten etsende på huden. Er det noen som har opplevd lignende eller har noen gode råd? Takker for svar :-)
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Har du lagt merke til noe mønster ifht mat? Sønnen min har sånne avføringer når han spiser f.eks. frukt som nektarin, kiwi og appelsiner. Han elsker frukt og kan spise mye frukt, men når det gjelder de typene frukt må vi begrense det til en frukt innimellom, og ikke 3-4 mandariner på rappen, som det gjerne blir rundt juletider..
Piadi Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 Jeg har ikke klart å finne ut av det, men han spiser en del banan..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå