Gå til innhold

ang basj og melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt problemer med å få sønnen min til å basje på do, han sier det gjør vondt men har ingen probl m å basje i bleia når han får den på om kvelden. han er veldig gla i melk og har lest et par innlegg her om probl ang basjing,der det står en ikke skal gi melk. gjør melk at magen blir litt hard? kansje jeg bør gi han litt rosiner eller sviskesaft og se om det kan hjelpe hvis magen blir litt løsere. og at han vil synes det er lettere å få basjen i do da. men basjen i bleia virker ikke noe hard. har ikke tenkt over at han kansje har litt hard mage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente hadde også problemer med å basje i do i overgangsfasen, men det kom etterhvert. Det kan være så enkelt som at det oppleves som litt skummelt å basje i do. For hans del håper jeg heller på det enn at han går rundt med vondt i magen. :-)

Skrevet

men skal jeg bare la han basje i bleien og håpe at han en dag blir klar og kommer selv og sier han vil basje på do??? tror gjerne jeg presser han men samtidig var det en gang nå for et par dager siden jeg ikke gadd å ta kampen og når han sa etter 2sek at ikke basjen kom i do så tok jeg på bleia og du så på hele blikke og tonefallet hans at yes,denne kampen vant eg så gikk det to sek så kom an ut fra rommet sitt og hadde basjet i bleia. det var så åpentlyst at han er bevist over hva som skjer og at han synes bleia er konfortabel og trygg.....

Skrevet

Jeg hadde bare tatt tiden til hjelp. Snakket om det. Jeg brukte også klistermeker i begynnelsen av dotreningen. Dette fordi jenten min opplevde det som skummelt å sitte på do. Til å begynne med fikk hun klister når hun satt på do, deretter høyet vi listen til at hun fikk når hun tisset og når dette gikk greit, fikk hun kun klister kun når hun basjet.

Jeg hadde også problemer med at hun ikke ville gå uten bleie i barnehagen. Hun sov uten bleie om nettene før hun sluttet å gå med bleie i barnehagen, det er et stort steg å ta. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...