Anettemor82 Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 jeg har gjort det "dumme" at jeg har vendt barnet mitt til å sove i sengen på dagen. det fungerer veldig fint så lenge vi bare hjemme, men når vi er ute vil han nesten ikke sove. Så jeg har begynt å bare legge han i vognen på dagtid, men uansett om vognen står i ro eller jeg går tur sover han ikke mer enn max 40 min.. har gjort dette i fire dager nå så jeg skulle vel ikke klage, men hvor lang tid tar det før han endrer vaner og sover lenger i sengen. kjenner jeg har lyst å bare gi opp og legge han i sengen når han er overtrøtt og ikke vil sove. Noen som har opplevd det samme eller som har gode råd/oppmuntring?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Åh, gjett om. Det er som å høre oss Bare at min våkner etter 10 min istedet for 40 Jeg vil også ha litt råd her
Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Kanskje han sover bedre på soverommet fordi det er mørkere der?? Eller kanskje andre ting som er bedre i senga enn i vogna, som feks mykere maddrass? Vi har akkurat fått snuppa til å sove i egen seng om natta og det tok 3 netter. Tror det er vanlig at det ikke tar så mange dagene før nye vaner er innført...men det varierer sikker mye, som alt annet med disse søte små;-) Ellers har jeg desverre ingen gode råd:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Hvor har du vogna? Jenta vår sover i vogna, og hun kan sove 1.5 - 2 timer om det ikke er bråk/lyder rundt den når hun har den lette soveperioden etter 30 - 45 minutter. Er det stille i den perioden, sover hun lengre. Har du prøvd å la den stå på et rolig/stille sted?
aragon Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 La vogna stå på et rolig sted og legg et teppe over slik at det blir litt mørkere. Vi bruker et helseteppe bare. Når babyen våkner etter 30-40min. må du stå parat og trille vogna med en gang slik at du hjelper den i søvn igjen. Jeg gjorde det i underkant av en uke og nå kan gutten min sove iallefall 1-1,5time i strekk oftere. Han har sovet bare 30min dupper siden han var 4mnd, er nå 7,5mnd.
Anettemor82 Skrevet 4. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2008 Vognen står som regel nede i gangen hvor det er litt kjølig, mørkt og rolig. Jeg bruker også helseteppe over når han skal sove. har prøvd å gå ned når jeg hører han våkner litt, men jeg får han ikke til å sove igjen. idag fikk han sove ute i hagen (også rolig og stille der) da tok det 50 min. så wow! litt lenger, men fortsatt ikke nok. gjorde den "feilen" at jeg la meg i sengen vår sammen med han så nå har han sovet i 1,5 time. uff, har vel ødelagt alt, men han var så trøtt stakkars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå