Mikkemafian Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg vil bare på det sterkeste anbefale å prøve mei-tai. (Eller noe annet å bære i) Jeg er vant til å ha 45 minutter med grining og slåssing og vugging og trilling for å få snuppa til å sove. Hun er nå 10 mnd og den siste uken har hun hengt på ryggen min når hun begynner å bli sutrete. Hun har vært med å luke ihagen, på tur, husarbeid, you name it... Hun sovner av seg selv bak der, og jeg kan bare legge henne rett ned i sengen eller vognen etterpå. Vi har strevet med dette siden hun ble født!! I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!!
3 har blitt 4 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Bæring er genialt ja!Var på tur i fjellet i helga og prøvde bæresjal for første gang..Jenta mi er 6 mndr og sov kjempegodt oppi der;-)
Aibell Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Er det ikke herlig? Så fint at dere fant en løsning Jeg har min på ryggen sovende nå! Jeg hadde gått i frø om jeg ikke hadde bæretøy.
FrøkenSnellen Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 men er det ikke litt dumt å venne dem til å bli bæret i søvn? Jeg vurderer nemlig å kjøpe en babyhawk, men litt kjedelig hvis ikke babyene kan finne søvnen selv også...
Aibell Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Hvis du tenker sånn bør du jo strengt tatt ikke la barnet sovne i vogn heller, for barnet kunne jo vennes til å bli trillet i søvn. Noen barn har større nærhetsbehov enn andre og da finner de det beroligende å bli båret. Slik jeg tolket HI så har hun prøvd det meste av tradisjonelle sovne selv metoder for at barnet skal sovne på dagtid og det har bare medført gråting. Så når bæring i søvn virker uten gråt så hvorfor ikke? Mitt barn er 9 måneder og kan ikke sovne selv, hun har aldri fått det til. Det er i grunnen helt greit for meg da jeg tror at barn er i stadig endring. Om de trenger å bysses/bæres/trilles i søvn i en periode så trenger ikke det vare evig. Veslejenta mi kommer til å sovne selv engang hun og. Men jeg nekter å lære henne det før hun er klar for det i mellomtiden bærer jeg.
FrøkenSnellen Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Har full forståelse for at noen må bære/bysse/trille barna sine i søvn. Men her går det stort sett greit at hun finner søvnen selv. Men noen ganger på dagtid kan hun være litt vanskelig og da kunne det ha vært greit med en babyhawk, men er redd for at hun skal bli "avhengig" av den. Bærer dere i søvn til natten også?
Aibell Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Jeg ammer henne i søvn til natten Jeg tror ikke babyen blir avhengig, men kanskje du blir? Hehe
FrøkenSnellen Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Fare for det kanskje Har babybjørn nå, og hun elsker å sitte i den. Men snart er hun for stor til den, også er det litt bedre for meg å ha henne på ryggen istedenfor.
Aibell Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Da aner det meg at det kommer til å åpne seg en hel ny bæreverden for deg
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Skriver under på det. Jeg måtte anskaffe bæretøy for tulla mi noen måneder tilbake pga ansker med innsovning. Jeg kjøpte også en meitai, og det gjorde underverker. Hun sovner uten skriking, og så er det koselig da, spesielt når hun ser opp på meg med de utrolig søte øynene sine og smiler til meg :-) Og så er det så deilig å kjenne at hodet plutselig blir tungt mot brystet mitt. Da er det tid for å legge henne i vogna :-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Fra hvilken alder kan de bæres i en slik? Er det avansert? Hvor kjøper dere de?
Aibell Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Du kan bære nyfødte i froskestilling i en meitai. Det er mindre avansert enn det ser ut til. Og man kjøper på nett eller i gode barneutstyrsforretninger. Min favoritt for tiden, har en custom; http://www.taitasi.com/index.php?main_page=index&cPath=2 Ellers et utvalg; www.lotusbarn.no www.krusedull.net
Mikkemafian Skrevet 4. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. august 2008 Hun sovner av seg selv om kvelden, så jeg tror ikke det har ødelagt noe. Det er bare om dagen hun har vært vanskelig. Nå er hun 10 mnd, og vi har prøvd ALT!!!! Har slettes ikke klart å finne søvnen selv før heller, så da gjør jeg alt som skal til for å få henne til å sovne uten skriking og spetakkel:)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 Det er ikke vanskelig. Ta en tur på tettinntil.no, der finner du masse informasjon om bæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå