peona Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hei på dere! Er ny her inne f.o.m i dag (har vært innom da.. Er så utrolig glad for at de første 12 ukene er passert (12 + 1 nå). Kan liksom senke skuldrene litt da og melde min ankomst her... MEN, skal til Duo test denne uka og kjenner at jeg gruer meg, samtidig som jeg selvfølgelig gleder meg kjempemye til å få se nurket vårt!!! Tenker mye på om noe skulle være "galt" med babyen vår. Vet noen av dere(statistisk sett)hvor stor/liten sjangsen er for f.eks. kromosomfeil? Huff, prøver å si til meg selv at det er størst sjanse for at alt er ok!! Blandt alle dere flotte jenter her; finnes det trønderdamer her også? Jeg er 43 og bor i liten by i N-trøndelag.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hei! er også fra N-trøndelag, riktignok innflytta, men dog. Bor ganske langt sør i fylket, og må forholde meg til tr.heim under svangerskapet(om alt går bra da...)pga masse krøll med å bli gravid samt holde dem på "innsida". Termin i mars. Hvordan gikk det med testen?
peona Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Så bra at det er flere fra Trøndelag her:):) Joda, testen gikk veldig bra den. Fikk 1:750 som endelig verdi.(da er min alder + res fra blodprøve + målinger av babyen lagt til grunn) Hvilket vil si at om jeg hadde født 705 barn ville ett av dem ha kromosomfeil, resten friske!! Kjempeodds vettu!! Men, er alikevel ikke helt sikker enda på om jeg skal ta fostevannsprøve, får jo vite det 100% da, men sjansen for at noe kan gå galt er jo større enn at det skulle være "noe" med bebbisen vårres. Tror ikke jeg kommer til å ta den nei..... Hvor langt har du skaptrønder kommet ? Jeg er i uke 14 nå.
Gull1 Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Heisann:) Velkommen. Jeg erogså fra en liten by i N-Tr.lag. Er nå iflg.BIM inne i min 20 uke:) (Halveis) HAr tre barn fra før- to store og en liten. Jeg var til St. Olavs på Duo-test og tidlig ultralyd, fikk kjempe behandling/service der borte. Resultatet mitt ble 1:2000 -> samme resultat som en 19 åring, hehehe Dette bruker jeg selvfølgelig konsekvent ovenfor min mann. Blir snart 39 år, så det er noe å ta med seg..... Stort sett går jo alt bra, det er mye trøst å finne her inne blant mange erfarne damer. Er det din første?
Gjest Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Hei! Jeg er 9+1, så jeg er ikke så langt på vei enda. Fikk forresten en tykk konvolutt fra St.Olavs i dag, med masse info om alle tester og undersøkelser de tar pga alderen min. Må tenke litt sammen med sambo`n tror jeg. Så bra resultat på testen din da! Har time på nsf den 4/9, så da får vi se...
peona Skrevet 20. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2008 Hei igjen! Jeg har tre store gutter fra før, så dette blir en skikkelig attpåklatt. Kan ikke huske jeg var så opptatt av sv.sk. og graviditet da jeg gikk med guttene som jeg er denne gangen. Jeg leser mye om emnet, ser på nettet o.l. Er litt "småtussete" tror jeg....mannen min rister bare på hodet av meg:) Tror det skyldes alderen og det at jeg vet at mulighetene for komp. er større. Jeg gleder med sååå utrolig mye, og kan nesten ikke vente. Er litt stor fra før, så jeg har ikke fått ordentlig mage enda (u 15) Gleder meg til den spretter frem Går det bra med dere andre også? Hadde BT i grenseverdien nå på mandag, skal til sjekk igjen på fredag. Håper det har bedret seg til da. Ang duotest; nå går tiden og jeg har ikke foretatt meg noe i fht fvprøve. hvilket betyr at jeg ikke tar den...Ang duotest: mitt resultat tilsvarte en 29 åring, ikke så verst det heller;)he-he Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå