sannamin* Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Noen andre?? Førstegangsmor så.. lurer..er dette tidlig?Utrolig arti å se utviklingen...Tiden går så fort! Begynner i jobb snart også.....
bruse Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Guro på 8 mnd seier også ma-ma. Grunnen til at det heter nettopp mamma og pappa er jo at dette er lydar som dei seier tidleg. Trur ikkje dei veit kva det betyr enda (i alle fall ikkje Guro, skal ikkje sei at ikkje din lille veit det..). Men eg lystrar og seier ja kvar gong, so kanskje ho skjønner snart, hehe.
sannamin* Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2008 Ja ikke sant..Ho sa mamamamama og babababa tidlig men nå er det blitt mer bestemt og tydelig MAMA. Jeg sier bare ja jeg også og er tydelig på at "ja det er meg":)))
Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Ha,ha gutten min på 3,5 mnd sier tydelig mamma, mammm, mammmmaaaa og neeiiii. Gleder meg bare til han sier det bevist...og ikke bare babler =) Må være så koselig å høre det de første gangene, gleder meg.
Gjest mphs Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Første ungen min sa mamma bevist da hun var 8 mnd og da hun var 9 mnd sa hun se, der og se der mens hun pekte på ting. Først etter det kom pappa. Hun har ligget foran hele veien. Blir spennende å se når lillesøster begyner å snakke og annet.
Ranveig R Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Jenta vår er 9 mnd (i dag) og har dei par siste dagane begynt å bable litt (mest ba-ba-ba), men det er nok ikkje bevisste ord. Broren sa "pus" og strekte seg mot katten då han var 9 mnd, trur nok ikkje lillesøster er like kjapp akkurat )
mai mammaen til to Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 storesøsteren her sa mamma klart og tydlig når hun var ca 4.5 mnd. når hun var 7 mnd kom pappa og 9 mnd satt hun i vognen og vinket og sa hei og hade til alle rundt seg..hehe nå er hun litt over 2 år og prater flytende. hun har pratet helt reint siden før hun var 2 år iallefall. lærte seg r lyden da hun var en 16-17 mnd. så man kan si hun er tidlig ute.. spennende å se når minstemann sier noe.
betty74 Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Snuppa mi er 9 mnd og sier ne (=nei) mens hun rister på hodet. Hun sier mamma og pappa, men tror det er babling foreløpig. I dag strakk hun for første gang hendene i været når jeg spurte hvor stor hun var mens hun pep omtrent i samme toneleie som jeg pleier å si "sååååå stor". Helt tydelig at hun skjønner en del nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå