Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Noen med en god oppskrift som kan falle i smak hos barna?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Kansje ikke akkurat det du er ute etter. Men så sant ungene liker pølse og potetmos kan jo denne falle ismak. http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Farsemat-og-pølser/Pølseform Kjempegod og enkel og lage. Går fortere med posepotetmos!! Bon Apetit!!
Nordlyspar♥ Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg bruker 1-2 poser potetmos, 1/2 løk, og 4-6 pølser. Først lager jeg mosen, tilsetter litt ekstra krydder (løkpulver, salt og pepper). Så kutter jeg pølsa i biter og surrer den på panna sammen med løken. Blander det sammen med mosen, fyller det i ildfast form som jeg så steker i ovnen på ca 200 grader til det begynner å boble på midten av formen. Så legger jeg ost på og steker til jeg får osten slik jeg vil ha den...
Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg lager av makaroni, pølse og hvit saus når jeg lager. Er veldig lenge siden sist nå, men husker sånn noenlunde oppskriften. Er jo egentlig ikke noe oppskrift da, men litt av ditt og datt ;-) Kok opp ca 1/2-3/4 pakke med makaroni til 3-4 personer, mer om dere er flere. Skjær ønsket pølse i biter, jeg synes det er veldig got med røkt til dette fordi det gir mer smak. Lag en hvit saus. Dvs ca 3 ss margarin, 4 ss hvetemel og ca 6-7 dl melk (og kok i minst 10 minutter for å få ut melsmaken). Krydre med salt, pepper, muskat og tilsett evt litt dill og persille for bedre og rikere smak og pisk i ett egg til slutt. Bland alt i en ildfast form, strø på ost og stek i ovnen til osten er smeltet.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Koker pastaskruer eller annen pasta jeg har i hus, steker pølse biter. Legger begge deler i form. Lager hvitsaus, krydrer og tilsetter sausen revet ost-blander dette sammen med pastaog pølser. Ta pose-potetmos, men bruker litt mindre melk og pisker inn egg. Legger dette som lokk på gratengen. Du kan jo ha mye annet godt oppi gratengen, men vi tar det heller ved siden av. Stekes på 200 grader i ca 20 minutter, eller til potetmosen er blitt gyllen og fin:-)
Mrs. Kaizer Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Denne er knallgod: pølser 1 pk brun saus tomatpure 1 squash 1 løk 1 rød paprika revet ost Skjær alle grønnsakene i strimler og fres dem i en panne. Skjær pølsene i skiver og legg dem i en ildfast form. Lag brun saus og bland i noen spiseskjeer med tomatpure. Legg grønnsakene over pølsene og hell sausen over. Strø over hvit ost. Stek i ovn i 30 min på 170 gr. Server med pasta eller ris og evt en salat. Ungene og mannen min elsker denne gratengen.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå