Gå til innhold

Grøt light?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, ikke akkurat light da. Men jeg lurer på om det er noen av grøtene og middagene som inneholder mindre kalorier enn de andre?

Jeg får hele tiden mas og gnål fra helsestasjonen om at jenta mi er sååååå rund og legger på seg såååå mye og er såååå lubben....

De sier ikke noe direkte eller konkret om hva/hvordan hun skal spise og jeg synes jo egentlig vi gir henne fornuftig mat jeg, men....

Nå er det nesten blitt sånn at jeg gruer meg til neste kontroll fordi jeg vet de kommer til å mase sånn om vekta hennes. Hun er 10,5 mnd og veier 9 kg nå. Vet ikke helt hvor lang hun er nå, men hun er ikke blant de lengste barna. Synes ikke hun ser så tykk ut jeg da, bare deilig babylubben og hun er kjempeaktiv og flink med kroppen sin......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjenner jeg blir så sint når jeg leser slikt. Altså, jeg føler med deg!

9 kg når man er 10,5 mnd er da slettes ikke mye!?

Gutten min er ikke 6 mnd enda, og er straks 9 kg...

Når de begynner å gå renner jo mye av, og i tillegg er det godt at de har litt å gå på om de skal bli syke etc. Du skriver jo at hun er aktiv og flink med kroppen, og da kan ikke jeg se noen grunn til at hun ikke skal spise som før!

Skrevet

Jenta mi er 8,5kg nå hun og hun er bare 5,5 mnd... så din er ikke overvektig mener jeg.

Skrevet

Fortell dem neste gang at de får slutte å snakke om det der ellers så skifter du helsesøster.

Skrevet

For noe tull! Og det hadde jeg gitt uttrykk for på helsestasjonen! 9kg er da ikke mye.

Skrevet

så tullete av helsesøster! tulla mi er bare så vidt sju kg og er nesten syv måneder, men spiser enormt. tror for min del at dette med vekt må være noe vi kan ikke kan påvirke i så stor grad uansett. heldigvis;) de skal være forskjellig disse små og det er det er nok meninga og! når de blir eldre gjevner det seg nok ut helt som det skal! dumme helsesøstre som styrer sånn med denne vekta..

Skrevet

Da ville jeg hørt med de hva de evt vil at hun skal spise. Og er da ikke spesielt stor hun vel.

Jonas var 9050 og hele 80 cm når han var 5 måneder, men er jo veldig lang da. Han er ikke tykk, bare litt god og babylubben.

Skrevet

Sorry, et tall for høyt der ja. 70 cm var han på 5 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...