LINDA*** Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Det blir brukt så mye om dagen. Er det et nytt ord som plutselig har dukka opp?
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Her på min kant av landet bruker vi det om noen som er litt 'ekkle','rare' altså - neei, nå ble det vanskelig å forklare.. Som i 'æsj, han var skikkelig klein' ( rosa skjorte, pannebånd og stort ego feks..)
Zupermam Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 å være "klein", betyr å være syk her jeg bor
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Der jeg opprinnelig kommer fra betyr klein syk. Her jeg bor nå betyr klein "teit, harry, rar, ekkel".
olla Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Ja, vi også, litt stygg, noe som er ekkelt o.l. Ellers sier vi at hamburgerne er kleine. Da er den uten sylteagurk, ketchup o.l.
silje-Thea 010108;) Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 er forskjell på klein og kleint også tror jeg.. her bruker man klein hvis noen er syke.. "han er klein i dag han" og kleint: jeg ser du har kleint med klær.(jeg ser du har dårlig/lite med klær)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå