Gå til innhold

Noen som skal være m å slanke seg??


lanoforliten

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ville bare komme med ett lite råd. Jeg aldri slanket meg før, så jeg har lest mye om dette. Jeg har skjønt at det er mange som spiser endel brød eller knekke brød. Dette er jo ikke usunt, det er mye fine fiber og fullkorn som er godt for magen og fordøyelsen, men det er også en god del karbohydrater i det. Det er jo noe vi vil ha mist mulig av ;)

Jeg har i hvertfall begynt å spise havregryn i stedet. Det inneholder fiber og mindre karbohydrater. Hvis du er veldig glad i brød så virker det som at speltbrød kan være ett alternativ, det skal også ha mindre karbohydrater.

 

Bare ett lite råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ca 230g karbohydrat per dag, på diett. Sånn til vanlig rundt 400g. Har egentlig ikke regna noe på det. men når man slanker seg så burde det nok ikke være mye mer enn 300g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vekten min nede på 67,8 og jeg 74 cm rundt midjen. Ikke mye i vektnedgang, men veldig fornøyd med at midjemålet trofast minker :) Jeg trente hver dag sist uke, så det er jeg veldig fornøyd med. Men på snopfronten er jeg håpløs. I stedet for lørdagsgodt ble det godteri fredag, lørdag og søndag... Må prøve å bli så streng med meg selv at jeg holder meg til 1 utskeielsesdag pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tilsvarer dette i mat? Hva spiser du i løpet av en dag av karbohydrater?

 

Jeg har forresten kjøpt meg en ny digital vekt, så jeg får sikkert et helt annet (og slemmere) tall på mandag. Tror min gamle manuelle vekt er veldig ustabil og litt for snill... Så det blir nok neppe noe nedgang på meg på mandag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke helt riktig av meg å være med i denne gjengen, siden målet mitt ikke er å slanke meg (ammer jo fortsatt), men å leve sunnere. Til nå har jeg ikke klart det noe særlig. Veide meg for "moro" skyld, og jeg har gått fra 75 til 76, så jeg er jo ikke akkurat "flink". Men jeg klarer ikke å slutte med godteriet, jeg har et søtsug fra en annen verden, har hatt det siden ammingen startet, det er helt ubeskrivelig vondt å ikke greie å ha såpass kontroll at jeg klarer å si nei til godteri. Jeg spiser store mengder søtt hver dag, det er nesten så jeg er flau over hvor mye jeg greier å få ned på en gang..

Så jeg tror kanskje jeg må vente med dette prosjektet mitt til etter ammeslutt, har aldri vært så vanskelig å leve sunt som nå.

Ønsker dere lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har hatt akkurat samme problem som det. Du kommer nok bare til å gå opp i vekt så lenge du spiser så mye godtieri.

Gå på en helsekost-butikk og spør etter Krom. Det er tabletter som hjelper mot søtsuge. Det funker!! Tror ikke det skal være noe problem å ta de mens du ammer.

Jeg kunne gå å spise godteri hele dagen.. Kom aldri ut av butikken uten å ha meg med noe søtt. Kjenner så godt den følelsen som sier at du bare MÅ ha!!

Krom virket veldig bra får meg, men du må jo selvfølgelig også være innstilt på at du vil skulle helt å spise godteri. Hvis du klarer det så er søtsuget borte etter kort tid.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, HeleneMor, men jeg har allerede vært på helsekosten og spurt etter krom, og det skulle visst ikke brukes mens en ammer. Hadde vært så godt å slippe det evige søtsuget.. Men jeg skal definitivt begynne med krom når jeg slutter å amme, for jeg tror det kan hjelpe ja:) Nå har jeg kjøpt munnspray, så jeg skal bruke den når jeg får lyst på noe søtt. Haha, må jo prøve alt om det kan funke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff.... Nå skjønner jeg absolutt INGENTING!!!

 

Var og kjøpte meg ny digital vekt i helga. Enten protesterer kroppen villt mot slanking dvs omlegging av kost, (pga amming??? Ammer tre ganger dgl) eller så er den nye vekta altfor streng eller den gamle veeldig snill...

Fikk sjokk da jeg gikk på vekta i dag, den er 700 g OVER startvekta!! Jeg har vært flink, har riktignok kost meg litt i helga, men ikke nok til at jeg har gått opp 2,7 kg på ei uke!!!!

 

Men men, det får være mitt nye utgangspunkt da, 83, 2 kg... (SUKK!!!!)

 

Huff, litt deppa nå......

 

 

 

Dere som snakker om søtsug over her, jeg kjenner meg sånn igjen i det suget der. Da jeg fullammet etter fødsel hadde jeg det også sånn. Det er liksom sånn at kroppen skriker etter sukker og man klarer ikke å motstå. Tror det ligger i det at kroppen trenger det, for det er sterke lyster ute og går. Jeg hadde iallefall skikkelig TRANG etter sukker...

Så jeg har full forståelse for det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være vekta som har vært snill mot deg før.. hvordan veide du deg da? etter frokost med klær? eller før? det har ganske mye å si, nei ikke 2,7kg, men det kan jo være litt av grunnen. skjønner veldig godt at du er skuffa og deppa.. sånt er skikkelig kjipt.

 

Når det gjeller søtsug, så er nok det beste å holde seg helt unna en god stund. ikke en liten skjokolade, is eller kake på lørdag engang. Det har hjulpet meg. Da har det gått en stund så er suget borte. da etterhvert kan jeg begynne å kose meg LITT på lørdag igjen. uten å kjenne suget på mandag..

 

Jeg veide meg i dag tildig da. Var veldig spent for jeg har virkelig stått på med diett og trening hele uka, har trena 5 dager.

Jeg veier nå 65,7 :D absolutt fortjent. jeg har gått ned 1,3kg på en uke :D er fornøyd med det.

 

Du blir sikkert ikke noe mindre deppa av at jeg forteller det.. beklager! Hold motet oppe! neste gang kan du bli overasket over hvor mye du har gått ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Her går det virkelig i sirup-tempo med vektnedgangen.

 

Startvekt: 85 kg, 1,74 m

Uke 1: 84

Uke 2: fortsatt 84 - sukk :(

 

Vel, vel.....det handler vel om ikke å gi opp....selvom det krever litt ekstra når resultatet er dårlig.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start: 68 kg og 75 cm rundt midjen

Sist uke: 67,8 og 74 cm rundt midjen.

Denn uken: 67,9 og 74,5 cm rundt midjen

 

Altså litt opp. Trente 5 dager sist uke, men har skeiet noe ut på snopfronten igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt ut hva som gjør at du skeier ut på snopfronten? Da kanskje du også kan finne ut hva som kan hjelpe.

Jeg har begynt å sende sambo i butikken. Han kjøper ikke snop, men frukt i stedet. Og så spiser jeg ofte. 5 ganger om dagen, to av måltidene innholder frukt.

For meg er det kveldene som er vanskelig. Nå har jeg begynt å ta en shake med protein, med en frukt til. Det syns jeg hjelper veldig.

Shaken smaker litt skjokolade, og så blir jeg mett!

Har du prøvd krom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå.

for meg er også kvelden verst, er sikker på at jeg kunne tømt halve kjøleskapet av og til.... huff. har vært kjempeflink denne uka, je ha nok gått ned endel til mandag,blir spennende å veie seg da!!!

Helenemor, ikke dunt å sende sambo i butikken, var et smart tips!!

 

vel,vi "prates" på mandag, ha ei strålende helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott og gratulerer med en kilo mindre!! :-)

 

Jeg veide forrige mandag 83,2 kg, i dag landet vekta på 81,5 så det er god nedgang på 9 dager! Deilig å slanke seg når man har såpass mye for mye og man ser resultater. Ha ei god slankeuke videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Startvekt: 85 kg, 1,74 m

I dag veier 83,5 kg

 

Dette går ille veldig sakte....men sånn er det når man er litt for glad i mat :)

 

Flinke dere andre har vært - stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ikke så flink til å gå inn her hver mandag, men her er status:

 

Jeg er 167 og startvekt her inne var 68. Har gått ned fra 71 og målet er 60. Har gått inn i midjen fra 80 til 75.

 

Nå er vekten 67 kg og midjemålet er 74 cm. Veldig fornøyd, da 67 var første delmålet mitt.

 

Trener fortsatt jevnt og trutt, og det er det jeg er mest fornøyd med. Jeg har trent jevnt og trutt i over et år nå, og det er så bra for alt fra helse til humør :)

 

Stå på jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Åssen går det???

Jeg gidder ikke å legge inn vekta denne uka for jeg venter mensen når som helst og da viser veka altfor mye. Den viser ofte 1,5 kilo for mye dagene før og da blir det feil vekt likevel.

 

Ellers går det bra, er veldig flink m maten og trening for dagen. Synes jo vekta går seint ned men den går da iallefall riktig vei! Jeg lengter veldig etter å komme under 80 nå og det er mitt neste mål. Håper jo å kunne klare det i løpet av september burde være et veldig realistisk mål siden jeg bare har en god kilo igjen til jeg lander under.

 

Ha ei god slankeuke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg skal slenge meg på hver..

Har ca 17-18 kg igjen fra jeg gikk gravid (fødte for ca 7 uker siden) som jeg har lyst skal forsvinne litt fortere en dem viser seg og gjøre nå..

 

Ammer så blir ikke sånn direkte slanking men være litt flinkere til hva jeg putter i munnen, også må jeg bli flinkere til og spise jeg da :-P

Glemmer heelt av og spise nok om dagene med tanke på amminga :-(

 

Men vi skal ha dåp i november så hadde hatt litt lyst og få på meg bunaden denne gangen (fikk det ikke i sist dåp vi hadde).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny vekt:80,7! Tenker jeg har gått ned ca tre kilo nå. Er litt usikker pga bytte av vekt underveis. Synes 80 tallet er fryktelig drrøøøyyyt!!!! Men jeg gir meg ikke! Jeg har byttet veiedag til fredag forresten. Så skriver inn ny vekt på fredag igjen..

Åssen går det meddere andre???

 

Glad-mamma, godt jobba!!!!!!!!!! Du er veldig flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stille på tråden vår.. Er dere ennå i slankemodus, jenter???

 

Jeg har kommet UNDER 80... Veide 79,9 i går, fredag. Det var herlig å komme under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nærmer med ned 4 kg nå, og har iallefall 5-6 igjen.

 

Åssen går det for dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med at du har nådd første målet!!! Du har vært kjempeflink!:)

Jeg har ikke vært så flink denne uka. De har ikke hatt brødet mitt (Ingers rugbrød) på butikken, og jeg har vært i 2 burdager. Har derfor spist vanlig brød,og litt kake. Mine utskeielser førte til at jeg gått opp 0,5 kg! Utrolig irriterende, og det var i hvertfall ikke verdt det, så nå blir det skjerpings igjen:)

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...