Gå til innhold

Noen som skal være m å slanke seg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei =)

Jeg vil gjerne være med. Har lyst å gå ned i hvertfall 10 kg, de kg som er igjen siden jeg fødte for 1 år siden. Er 164 høy og veier 74:(

Jeg begynte for en uke siden, og har tatt av 1 kg=) Har også veiedag hver mandag.

Hvordan ser måltidene dine for dagen ut? Og hvor ofte spiser du?

Heisann jeg har vært her en stund men tenkte å gå ned noen kilo til før jeg jeg sier stopp og kan gjerne henge meg på her hvis jeg har lov da

startet slankekurs i mai og veide 76,6 kg

dagens vekt er 64.2 kg

mål : første omgang komme meg ned under 60 kg

høyde ca 160-161 cm

lykke til jenter

fortell gjerne hva slags dagsplan dere har? trener dere? og hva er målene deres? og skal vi ha veingdag vær mandag eller? kjekt om alle skriver kanskje logg hver dag, anhver dag eller hver mandag

DETTE SKAL VI KLARE JENTER;) :):):)

Jeg er med! :)

Før jeg blei gravid veide jeg 63. Når jeg fødte i januar veide jeg 78 kg.

Etter fødselen var det mye å tenke på og jeg hadde liten matlyst, så jeg gikk fort ned igjen. Uten å trene på noen måte. Veldig usunt!

Plutselig veide jeg bare 61 kg. Men apsolutt ikke fornøyd! Alt var jo så slapt!!

Min kjære samboer er veldig flink til å trene og ta vare på seg selv, han fikk meg til å innse at får å holde en vekt så må man jo SPISE sunt og trene..

Så i april begynte jeg å trille vogn oppover lange bakker og etterhvert begynte jeg å løpe litt.

Vekta mi lå lenge på 63-64 kg.

Nå etter ferie har jeg gått opp mye!! Nå veier jeg 67kg og er 162 cm

Nå vil jeg ned til 60 kg!!! og det skal strammes opp!! Jeg skal finne fram målebånnet og måle lår, rompe, overarmer og rundt livet. Får jeg syns ikke det er bare vekta som teller.

Har bestemt meg får å begynne på en diett. Den starter på mandag!! Og følge ett treningsprogram som er laget får jenter som vil forbrenne fett og stramme opp.

Jeg har brukt nettsiden iform.no får å lese om trening og kosthold. Der finner du trenings program og flere dietter, som også er fult mulig å gjennomføre!

Hei alle!

Så moro at vi blir noen stk!!

Vi får backe hverandre opp, og motivere hverandre. Min plan er å spise sundt og ofte, prøve og ikke la det gå mer enn tre timer mellom måltidene. og så mosjonere tre ganger pr uke ca.

Veiedag på mandag er helt flott for meg! Begynte i går, og det har gått veldig greit til nå.. Fødte for fem uker siden bare, og ammer endel ennå, så jeg legger om kosten, og slanker meg ikke i den forstand. skal IKKE småspise, det er min største synd, det legger seg rett på skinkene.... Dere må bare ha lykke til videre, dette klare vi!!!!

Jeg vil også gjerne være med! Jeg ammer også en del fortsatt, så målet mitt er vel først og fremst å stramme opp kroppen og spise sunnere. Blir altfor mye godteri og for lite sunn og mettende mat!

Fødte for 9 mnd siden, så amming gjør lite for vekta for min del. Var vel rundt 68-70 kg +- før jeg ble gravid, og nå er jeg oppe i 75 (litt usikker på høyde, men rundt 167).

Flott at vi kan motivere hverandre her inne, håper jeg endelig kan klare å holde kroppen sunn:)

Annonse

Jeg er godt i gang med treningen, og har tatt av 3 kg. Har 8 kg igjen som skal bort innen neste sommer. Jeg er med :)

Jeg vet hva som skal til av trening og kosthold, og godt i gang på treningsfronten, men trenger å stramme inn litt på snop-fronten. Kostholdet er ganske så bra, men jeg må bremse litt på inntaket :)

Bare en liten oppmuntring til dere som sliter med å komme i gang med treningen: jeg har alltid vært en periodetrener, og hatt laaaaange perioder uten trening. Målet denne gangen var å bli avhengig av treningen, hverken mer eller mindre. Og endelig har jeg klart det.

Jeg startet med å finne ut hva jeg liker, hvilke treningsformer som er lystebetonte for meg. Det var viktigere enn raske resultater på vekta. Jeg begynte også med treningsdagbok. I filofaxen skriver jeg ned hver gang jeg trener, og lager en oversikt hver mnr over hvor mye jeg har trent pr uke i snitt siste mnd. Det er kjempeinspirerende :)

For 1 år siden begynte jeg i det små med gåturer på ca 1 time 2-3 ganger pr uke. Dette holdt jeg på med lenge. Etterhvert gikk jeg raskere og raskere, men holdt meg til at turen ikke skulle være kortere enn 1 time. Ingen unnskyldning var god nok for å droppe turene. Jeg kunne bytte dager, men jeg SKULLE gå 2-3 ganger år uke.

Etterhvert har jeg lagt til rockering, yoga og styrkeøvelser. Jeg startet med 2-3 ganger pr uke, og har det siste 2 månedene trent 6 ganger pr uke :) Nå varierer jeg veldig mellom gåturer, rockering, yoga og styrke, men noen av dagene pr uke setter jeg sammen program der jeg tar med 2-3 av dem (feks starter med gåtur, så rockering og avslutter med styrke).

Også er det lurt å gjøre treningen mest mulig lystbetont. For meg er det feks et must å ha med i-Poden på gåturene. Eller at jeg må stå foran TVn for å orle å rocke med rockeringen i 20 min. Tren på et hyggelig sted, og sørg for at du får være i fred.

Også er det viktig med tid. Finn ut når på dagen det er best for deg å trene. Feks rett etter barnas leggetid, eller på morgenen hvis du er A-menneske. Avtal med partneren din at du setter av så og så lang tid pr uke til trening, og at han/hun kan hjelpe deg å holde denne tiden "hellig".

Og trening gir bare positive resultater: ned i vekt, fastere kropp, bedre sexlyst, bedre sex, bedre humør, masse energi, bedre søvn, bedre kondis og ikke minst: bedre helse.

Finn din treningsform, sett av tid og nyt det :)

Jeg vil også være med. Jeg sliter med ekstra kilo etter mitt andre svangerskap...har 11 kg å ta av. Sunt kosthold, trening og erstatning av noen måltider med pulverkur er metoden her i "gården". Jeg er 1,74 m og vekta viser hele 85 kg.

Hei, Ja, jeg vil oxo være med...

mamma til 2 nå. Ble mamme for en pike for 14 dager siden. (24 juli)

Har gått ned 19 kg nå, men MÅ ned de siste 10.. de vanskligste..

Jeg er 183 høy, og veide ved slutten av svangerskapet 107 kg.. :(

Nå veier jeg 88 kg..

Hvordan holder vi kontakten og hva tar gjør vi??

Jeg trenger støtte til å klare dette, så la oss gjøre det sammen :)

Klem

hei!

tenkte jeg skulle skrive her når det går litt i motbakke, når jeg trenger litt oppbacking, når jeg har veid meg hver mandag og ellers hvis det er noe spes. så får vi prøve å følge hverandre opp.

så hvordan går det med dere?

jeg har trent to ganger til nå denne uka, og spisingen går strålende. har rett og slett ikke møtt de store utfordringene ennå. men de kommer nok!! dere andre da??

7 august 08 kl 10.48

Idag har jeg vært på trenning, jeg trener 5 dager i uken :)

Spist lunsj

1 knekkebrød med agurk

1 pære ++++ masssseeeeeeeeee vann

Dagen startet veldig bra så vi får se hva som skjer videre!

Jeg har jo slanket meg helt siden mai så det går vel ganske bra, har ikke møtt store utfordringer enda...eller jo kanskje! for tre dager siden hadde vi en liten kakefest i nabolaget men jeg sa NEI til alle fristelser(hufffffffff:(:( ) og endte med å spise fruktsalat mens andre koste seg med kaker og brus , men sånn er det!

Jenter vi skal nok klare dette her sammen jo mer vi er desto bedre blir det !

'TIPS: JEG PLEIER ALLTID Å HOPPE 100 GANGER MED HOPPETAU OM MORGEN VELDIG BRA MOSJON OM NOEN ØNSKER Å GJØRE DET

lager en liste over hvem som er med slik at vi for bedre oversikt!

SLANKESØSTRE

1.lanoforliten

2.Glad-mamma:)

3.ArabiskPrinsesse

4.Tjukkis

5.HeleneMor!

6.Lunajenta og alvegutten

7.olao

8.SandraB

9.Lekamøia

Hvis det er flere som skal være så kopier listen og merk deg tallet 11 osv.......12 ..13 ...14 ....osv..

NESTE VEIEDAG BLIR VEL 12 AUGUST

Annonse

Så langt innlegg klarte jeg å skrive uten å ta med vekt/høyde :)

Jeg er 167 og veier 68. Har gått ned fra 71 og målet er 60. Har gått inn i midjen fra 80 til 75. Aner ikke hva målet er, for jeg vet ikke hva midjemålet mitt var den gangen jeg hadde flat mage :)

Så flott å høre at det går bra!

Jeg sliter med å komme igang... Synes spesielt det er vanskelig å motivere seg for trening, for jeg hater egentlig å trene. Det må bli turgåing, rockering og kanskje yogaøvelser for meg.

Tenker hver dag at jeg skal få trent litt når gutten min har lagt seg, men når kvelden kommer er jeg som regel så sliten at jeg velger sofa og pc (og godis..). Og jeg vet så godt at det eneste som vil hjelpe på energien er å komme seg opp og få brukt kroppen litt.

Men jeg SKAL klare det:)

Ja nå nærmer det seg veiedag.... Er spent!! :-) Koste meg m en alkoholholdig drink og en liten skål m is i går kveld, vet det er fy fy, men det er bortimot den eneste utskeielsen jeg har hatt siden vi startet. Hvor mye håper dere å ha gått ned på mandag?? Jeg er fornøyd bare vektnåla går nedover og ikke oppover....

Huff, jeg er så lite komfortabel m kiloene på kroppen, har ikke sjanse til å bruke buksene jeg hadde før svangerskapet. Får kneppet dem m makt, og da tyter det virkelig skikkelig over buksekanten... Har til og m valker på ryggen!! men men, jeg har jo nettopp født også da og annet er jo ikke å forvente.Kroppen har jo gitt meg et lite mirakel... Men det er god motivasjon for å gå ned i vekt iallefall!

God helg ønskes alle mine slankesøstre....!! :-)

Heisann søster!

yepp ikke lenge til veiedagen håper vekta er snill mot meg på mandag! Har ikke spist noe usunt bortsett fra tyggis egentlig så jeg håper at ingen av oss blir skuffet på mandag men men

Jeg synes at det er kjempebra at du er ærlig, når man slanker seg sammen er ærlighet like viktig som støtte hverandre ;) bra jobba lanoforliten :D stolt av deg

Du skal bli like sexy som du var før du fødet men som du sier var det verdt det da gullungen din kom til verden :)

Krysser fingrene for dere alle sammen og lykke til

God helg fra meg oxo

Erf ørstemann ute ser jeg... jeg har da vært på vekta, og jeg er stooorfornøyd:

startvekt 4. aug: 82,5

dagens vekt, 11.aug: 80,5

vekttap tilsammen: 2 kg.

Veldig veldig fornøyd!!

Men jeg har vært flink, minimalt m utskeielser og trent tre ganger denne uka. Nå venter jeg spent på andre som har vært på vekta!!!! :-)

Godt jobbet alle sammen, vekta har gått ned hos alle til nå. "Tjukkis", du imponerer virkelig, skal litt selvdisipin og viljestyrke til å gå ned så mange kilo! Har du noen gode tips og erfaringer du kan dele m oss nybegynnere?? :-) Takk for fine og oppmuntrende ord lenger oppe...

Er ikke heller så flink til å finne på noe sunt til middag, men wok er jo både sundt og kjempegodt! Da kan du jo bruke svinefilet i stedet for kylling. Er magert det også. Ellers er det jo mye lekker fisk å få kjøpt, moro å prøve noe nytt!

Min dag ser ca sånn ut:

frokost: to skiver

Mellommåltid:en frukt (ikke baban) eller en lettyoghurt

Lunch:to skiver

Middag:et eller annet, spiser meg passe mett

Mellommåltid:f 1 frukt (ikke banan) eller lettyoghurt

kvelds: knekkebrød, evnt ingenting. (kveldsmat legger seg fort på hos meg)

Så jeg føler jo jeg spiser godt i løpet av dagen, holder forbrenningen oppe m dette...

Hei.

Så flinke dere er allesammen! :)

Jeg har ikke gått ned no særlig jeg da, men det kommer!

I dag har jeg vært på butikken og kjøpt inn matvarer til en diett. Og så har jeg fått en treningspartner! :D

Vi er begge unge mammaer og vil ned noen kg. Så vi har atvalt å trene sammen tre ganger i uka, da går det ikke ann å slutre unna! ;)

Gleder meg til å veier meg om en uke :)

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...