Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon........:`-(

Anbefalte innlegg

tror eg begynner å få svangerskapsdep.

er så mye drit som skjer rundt meg nå...

føles så hele livet mitt bare er et stort rot.. :`-(

eg har ikke krefter til noe....

føler meg så alene i dette svangerskapet, selv om eg har samboeren min.. han bryr seg liksom ikke.. bare klager over alt eg gjør og ikke gjør..

vi krangler hele tiden, og eg får alltid hvør hvor dum eg er.. kun det negative med meg.. aldri noe positivt.. er eg dårlig får eg høre at eg er en jævla hypokonder... selv om han vet at eg sliter med bekkenløsning, kvalme og sånne gravidrelaterte ting..

eg er så sliten at eg begynner å grine av hver minste ting, og da sier han bare "skal du begynne å sippe igjen nå? herregud!!"

eg vet ikke hva eg skal gjøre lenger:`-(

blir psykisk nedbrutt av han..

idag fikk eg ikke spise middagen min engang fordi eg fikk halsbrann fordi han krydret maten litt for mye(til og med ungen min hadde problem å spise det).. han ba meg dra til helvete bort fra bordet, visst maten ikke var bra nok for meg..

vet ikke hvem eg skal snakke med det om engang...

eg får ikke sove om nettene...

og om dagene sliter eg meg ut på å gjøre husarbeid...

er så trøtt og lei:``-C

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138369086-svangerskapsdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du føler det såpass tungt i hverdagen synes jeg du skulle ta en prat med lege eller jordmor om det.

Dersom man har en begynnende depresjon så er det nok også lett for at man opplever ting fra omgivelsene som tyngre og verre enn man ville gjort til vanlig, og dette kan også være vanskelig å takle og forstå for de man har rundt seg.

Husk at både lege og jordmor er vant til å høre om og takle slike ting, og har gode forutsetninger for å finne ut hva du eventuelt har behov for fremover mot fødselen og etterpå.

Hei!

Føler med deg når du har det så trasig..

Har vært der selv en gang, men da heldigvis ikke med bebis i magen.. For det er ikke bra for bebisen at du går og er deprimert. Da må du til behandling hos psykolog. Selv om dette høres tøft ut er det nødvendig. Jeg selv må gå til gjevnlig oppfølging nå pga ev kraftig depresjon tildligere så jeg ikke får tilbakefall. Hvis jeg gjør det må jeg over på medisiner med en gang. Ikke noe valg.. Men går bra foreløpig!!

Ta kontakt med lege/jordmor forklar situasjonen. Selv om det kan føles ekkelt for deg er dette noe som er "vanlig" for dem.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...