Gå til innhold

Han skjuler penger fra meg, og ikke småbeløp heller...

Anbefalte innlegg

Vi har alltid slitt med økonomien, men denne måneden er det totalt krise.. Vi har kun 200 kroner å leve for pågrunn av en bidragsak som det er så mye styr med.. Han fikk ikke like mye utbetalt denne måneden, og ikke ble det bedre da de jævla pengene ble trekt(selv om de ikke skulle det) Jeg og min sønn er syk, og min sønn måtte ha medisin her igår, og da ble sambo forbannet fordi han mente vi ikke hadde råd til det..

(men han ville derimot kjøpe seg røyk)

Og dagen før tok han 200 kr fra sparepengene til seng til sønnen min, for han måtte ha bensin!(sønnen min trenger ny seng, og jeg har spart penger en god stund for å få råd til det)

Nå isted fant jeg over tusen kr godt gjemt nedi en skuff..

Jeg spurte han hvor de kom fra og hvem sine det var..

Han så veldig "tatt på fersken" ut, og begynte å bortforklare seg om at han hadde spart de til å kjøpe mat eller når vi fikk skikkelig krise og var totalt tappet for peng.. Og at han ville overraske meg...

Jeg tror faen ikke på han... Føler at han lyger meg opp i trynet...

Her sitter både jeg og min sønn å er syke, og ikke kan kjøpe oss medisin selv om vi trenger det, også har han skjult over 1000(!!!!!!!!) fra meg i gudene vet hvor lang tid!!

Hvor faen er fornuften i det???

Fortsetter under...

Jeg tror nok slettes ikke det er uvanlig at man ønsker å ha en liten buffer liggende i tilfelle krise, sånn for sikkerhets skyld.

Ta en prat med ham om det, kanskje hadde han bare gode intensjoner, så får dere heller bli enige om hva som er såpass krise at man kan tillate seg å ta en en slik buffer.

Røyk kommer alltid først for en røyker, det er helt for jævlig.

DERSOM han er ærlig og sier at de 1000 kr var ment som buffer for krisetider, så er det vel på sin plass å si at medisin til dere er å definere som innunder krisetider eller hva??? Regner ikke med medisinene koster mer enn noen 100 lapper? Da er det fortsatt 7-800 kr igjen til buffer. T.o.m. en 20 pakning kan man jo skvise inn. Man får mange brød og suppeposer og fiskepinner for dette hvis man er fornuftig.

Faen for en dass av en type altså. Jeg hadde fått raserianfall.

hmmm.. lnge til lønna kommer inn igjen??? du kan altids søke om nødhjelp fra sosialkontoret, så du kan kjøpe medisin og mat uten å røre de tusen kronene.. da kan han selv velge hva og gjøre med dem, og med den dårlige samvittigheten han sansynligvis har, blir det nok snart en forklaring fra han, en som er litt mer gjenomtenkt!

Takk for støtten jenter:-)

Bra å se at jeg ikke overreagerer! Jeg ble så lei meg når eg fant pengene, å så på ansiktet hans at "de pengene skulle jo ikke hun finne"....

Ja er en stund til lønn igjen.. får den 19-20 aug, så er trangt med pengene..

Han sier hver dag nå etter at jeg oppdaget det at det var godt ment, og jeg & sønnen min fikk faktisk medisin(han ville til og med kjøpe klær til meg)... Og han betalte faktisk tilbake de 200 kr han hadde "lånt" fra sønnen min..

Bare syns han virker så falsk etter det... For jeg får en følelse av at han har dårlig samvittighet.. Og begynner å lure på om han har gjort det flere ganger.. Å om det er noe annet han også skjuler for meg..

Annonse

Unnskyld meg, men 1000 kroner er slettes ikke "småpenger" for de fleste småbarnsforeldre som de har liggende slengt i huset. Dere er heldig som har en grei økonomi som du kaller den. I mine ører høres det ut som om dere har mer enn en grei økonomi, dersom dere har 1000 lapper liggende her og der. Min samboer og jeg har det også bra økonomisk. Vi kan kjøpe det vi har behov for, og er flinke til å spare. Noe som kommer godt med når vi skal bygge hus, og ikke minst når vi skal kjøpe utstyr til den kommende babyen.

Jeg føler virkelig med deg som har lite å rutte med, og som samtidig føler mistillit til din samboer. Vil anbefale dere å gå igjennom utgifter for å se om dere kan begrense noen av utgiftene den neste måneden. Dårlig økonomi kan tære på helsa. Lykke til kjære du!

Tusen takk for støtten:-)

Jeg har alltid vært flink med økonomien, men min "bedre" halvdel er derimot stikk motsatt.. Han bruker penger på det han vil, og bryr seg ikke mye om vi ikke har så mye penger igjen til mat, så lenge han har røyk og det han vil ha.. Rekningene sine gidder han aldri å betale så ender alltid med en haug inkasso saker:-( Noe som selvfølgelig kommer dårlig med når en rekning som lå på 100 kr plutsleig blir til 900 kr, fordi han "glemte" å betale den..

Jeg derimot er mer den som vil kjøpe ting billigst mulig for å få pengene til å vare lengst mulig.. Planlegger liksom handleturen på matbutikken godt:-p Tenker alltid på at jeg har en unge som skal ha mat og klær, og nå som jeg er gravid igjen så må babyen som kommer nå ha sitt og!

Blir bare så lei meg over at han er sånn.. Virker så uansvarlig...

Som at han ikke skjønner alvoret liksom. Og vi har så mange unødvendige krangler akkurat pga det.. Og nå på toppen av det hele skjuler han så mye penger fra meg når vi ikke har penger til mat og medisin? Nei jeg blir ikke klok på han dere assa..

Jeg må bare få sagt det jeg,

hadde min fyr gjort sånt mot meg, så hadde jeg gått fra han å søkt om hjelp på egenhånd.. uansett..

For fornuften i det der, hmm, det er ingen fornuft i hva han driver med..

Jeg håper du klarer dette..

Og at du finner en løsning..

Får helt vondt av at folk må ha det slik..

hva med et møte med økonomisk rådgiver?? vi har vært hos en hyggelig dame, som sparket oss i rumpa, og pratet med oss om hvordan og hva, så vi kan få lån etterhvert. nå har vi en god økonomi, men vet at pga mine regninger, og hans smålån så er det myye som må endres for at vi skal kunne friskmelde økonomien.. dra med deg gubben, sank alt av regninger, lønnsslipper og sånne ting, og ta en prat med dem? kanskje det er ting som kan endres og som kan hjelpe dere? og kanskje han da kan klare å se ting anerledes??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...