Gå til innhold

Makan til selskapssyk baby finnes ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 7 1/2 år siden fikk jeg min første, en herlig liten gutt med magesmerter, men som klarte å ligge alene når han ikke hadde smerter.

Nå har jeg fått lillesøster, en herlig liten jente, med et stort behov for selskap.

Ligge alene i kurven sin? Nei, hun skal opp til mamma eller pappa, hun vil ikke høre snakk om annet.

Så kommer kvelden da med det også natten.

Natten vil vi i det minste ha i fred, uten å bære på henne annenhver time.

Hvis vi er heldig og klarer å amme henne i søvn sover hun kanskje natten igjennom, men hun må sove veldig tungt før vi kan legge henne i sin egen seng, ellers protesterer hun villt.

Er det virkelig normalt?

Det er vel ganske tidlig å ta en Ferber light? Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta da? Dere er jo heldige hvis hun sover natta igjennom..

Den første tiden som babyen sammen med oss hele natta, mye enklere med amming og det der..

for meg blir det helt feil med skrikekur på en unga som tydeligvis har behov for å være nært mamma og pappa!

Skrevet

om det er normalt? aner ikke..men det er det sikkert...

Martin var sånn til han ble ca 3 mnd..

Skrevet

Hun er 9 dager gammel.

Problemet er å få henne til å sovne. Hvis hun først sovner er det ikke noe problem, men av og til har faktisk annet å gjøre enn å bære på henne hele dagen.

Det går fint nå, men jeg kvir meg til sambo begynner igjen på jobb om en uke.

Skrevet

ah, trodde at ungen din var gamlere jeg!

Husk det at ungen din har vært nær deg i 9 mnd!!! :) klart at hun vil kjenne mamma sine lyder, lukter, stemme og varme helt nært! :) Er jo det hun er vant til! :) Ha henne i en bæresæle, så blir det enklere for deg og jenta blir fornøyd! :)

Kan vel ikke kalles selskapssyk når hun er så lita nei! :)

Skrevet

jeg har en søster som fikk en sønn som skulle bæres HELE TIDEN,helt til han ble ett år.ikke sjans i havet om han skulle på gulvet,sofaen etc,da hyla han som en stukket gris eller som en av disse flygende drageøglene i ringenes herre,det var så høyt at man kunne ikke gjøre annet enn å ta han opp.hun kjøpte en bæresele,og der hang han hele dagen lang.fikk pupp oppi der,sov oppi der,var nær mamman sin oppi der...kanskje det er en ide?

Skrevet

Jeg har en sånn jente og jeg bar henne mye i bæretøy. Skaff deg et sjal og gå med henne inntil deg så får du gjort noe samtidig som hun får nærhetsbehovet dekket. Å la henne skrike nå er for meg som å nekte sultent barn mat. Hun formidler et behov hun har, hun mener ikke å være plagsom.

Mange barn har et stort nærhetsbehov når de er så små. Det er jo ikke lenger enn ni dager siden hun lå trygt, beskyttet og omsluttet i magen din. Synes du skal gi henne tid til å omstille seg.

Her står det noe om gråtekurer:

http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/families/article396168.ece

Skrevet

Jo, vi har bæresele, en som skal kunne brukes til nyfødte, men den er alt for stor, så vi skal få låne en annen type, håper den passer.

Skrevet

Frøkna vår var også sånn i begynnelsen, nå har hun passert 5 uker ute i verden. Hun vil fortsatt være mest i armene våre, men har også perioder hvor hun koser seg i vippestolen, liggende på et pledd osv.

Hun måtte også sove veldig godt før vi la henne fra oss, mens nå har dette også blitt bedre.

Så bare gi henne litt tid, akkurat nå er nok verden litt for stor til henne. ;)

PS: Det hjalp å bruke vognbagen både på dagen og om natta, den er trangere.

Skrevet

Joda, de finnes :) Vår lille jente på 4 uker har alltid vært sånn, enten er det pupp sosm gjelder, eller ligge i armene til mamma eller pappa. Hun finner ikke søvnen selv, om vi ikke er på trilletur, men må bysses i søvn (de to første ukene ammes i søvn) og vi må sørge for at hun sover tungt før vi legger henne i kurven. Men hun er liten enda og både litteraturen, legen og hs mener det er for tidlig å prøve å gjøre noe med dette enda, noen bare er sånn :)

Når hun er våken er hun til gjengjeld en skikkelig oppmerksonhetsfreak som sskalha med seg alt!

Skrevet

Og ang. nattamming, hun spiser nå ca hver 3. time på natten - det er bedre enn annenhver som det var en stund. Men fortsatt er hun våken et par timer i strekk for å ses på verden - visstnok helt normalt det og.... Så her er vi heldige om vi sover mer enn 3t pluss 2t på en natt. Det funker det og :)

Skrevet

Tror ikke du kan forvente noe bedre av en 9 dager gammel baby... Ingenting fram til 2-3 mnd mener jeg er uvane, for da kan man gå inn for å vende dem av det. Dette med å sove i egen seng, ikke få mat hver gang de lager lyd osv. Men i begynnelsen har de nok behov for all nærhet og hver dråpe fra puppen de kan få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...