Gå til innhold

hvordan nattavvenne med flaske???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 6,5 mnd som får mme. tror han våkner på vane om natta for å få mat. men hvordan nattavvenner man med flaske?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen råd å komme med?

Skrevet

hva med å bruke samme måte som jeg gjorde da jeg slutta å nattamme?

første natta fikk han amme i 6-7 minutter på hver pupp,så lagt tilbake i senga si med smokk.neste natt var det 5 min på hver pupp og sånn fortsatte det til han bare sugde i 2 min på hver pupp.det gjorde han i et par dager,for så å ikke få noe i det hele tatt,bare smokken.da var han så vant tildette han det gikk veldig bra.kanskje kan du prøve samme metode?for de våkner som regel av vane,ikke for at de er sultne/tørste...

Skrevet

ok, takk!

Skrevet

Gi vann i stedet for melk, det ville jeg prøvd:)

Skrevet

Vi holder på å nattavvenne nå(7,5mnd) og gutten vår får flaske. Han har pleid å spise 2 ganger på natta(19-07.30). Nå gir vi melk hvis han våkner før vi legger oss.(Ca23) Etter det tilbys bare vann og smokk. Fungert kjempefint. Roer seg fort når han våkner. Vi tar han ikke opp av senga.

Skrevet

Nå gikk ikke jeg aktivt inn for å nattavvene, han klarte det fint selv. Men hadde merket at de siste dagene hadde han sugd veldig lite, ammet da- før han slapp. Og var fornøyd og sovnet igjen. Så fant bare en flaske med vann for å roe han ned igjen, så sov han videre. Funket supert her, men nå skal jeg helst prøve å få han til å sove videre uten vannet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...