Gå til innhold

dere som fødte barn på under 3 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk dere lov å være på hotellet etterpå? måtte babyen måltidsveies osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente veide 2756g og ble født 20.desember. Hotellet her var ikke åpent da, så jeg vet ikke, men tror ikke d er noe problem, måtte ikke måltidsveies, ble bare veid før vi skulle hjem. Vi fikk ikke låv å reise hjem før etter 3 dager, siden hun var under 2800g.

De under 2800g fikk også varmeflaske og lammeull i senga.

Skrevet

Gutten min veide 2610 g. Her er det ikke hotell, men gutten skulle bli tilbydt ekstra mat hver tredje time så tror ikke vi hadde fått det. Vi fikk i hvert fall ikke reise hjem før det var gått fire døgn. De første par dagene stresset de med å få i gang melkeproduksjonen. Da den var kommet i gang ble han måltidsveid i et døgn før vi fikk reise hjem.

Skrevet

Jenta mi var 2890 gram, og vi havna på barsel pga meg og blodtrykket mitt, ellers tror jeg vi hadde fått komme på hotellet.

Skrevet

Er ikke hotell der jeg fødte. Min var 2440 og ble ikke måltidsveid til hvert måltid,men vi måltidsveide et par ganger iløpet av tiden der for å se hvor mye han fikk i seg siden han sleit med amminga

Vi hadde ikke fått kommet på hotellet hvis det hadde vært der pga gulsott og tøff fødsel.

Skrevet

oki. ser det er litt vanlig da... har blitt tante til en liten hærlig jente på 2.7 kg. min søster fikk ikke lov å komme på hotellet pga at hun var for liten. hun har heletiden fått tillegg hver tredje time. og hun må nå veies før hvert måltid. syns det hørtes så "hysterisk" ut... samme syns min søster. hun er jo ikke SÅ mye mindre enn datteren min var... hun var 3.2..... og da var vi bare overlatt til oss selv, noe som var veldig greit..;)

hun skal få komme hjem i dag da..;) 3 dager har hun vært der nå

Skrevet

Mi minste var 2028g. Vi var på barsel, men det var pga tvillinger. Hun var på nyfødtavdelingen i 2 timer for å ligge i sånn varmeboks eller hva det heter!, og ble matet gjennom sonde. Etter 2-3 dager tok de ut sonden, for hun diet så bra. Men både hun og søsteren, som var 3,1 kg, ble måltidsveiet de første 8 dagene + at de hadde gulsott.

Skrevet

to dager mener jeg ,ikke timer.

og de er ikke hysteriske når de passer på at ungene vokser. 500 gram er jo ganske mye forskjell må du huske på, når man bare veier knappe tre kilo. Det er over 1/6 av kroppsvekta. De er sårbare, disse små.

Skrevet

min datter var 2500 gram,vi fikk beskjed om at barn under 2800 gram ikke fikk komme på hotellet. Hun ble ikke veid etter alle måltid,men de passet godt på at hun ikke gikk for mye ned i vekt. Fikk mme hver 3 time.

Skrevet

Guro var 2790g da ho vart fødd. Vi var på hotellet et par timar etter fødsel og hørte aldri noko om at ho var for lita eller måtte ha spesiell oppfølging. Forøvrig var ho født til termin og var elles frisk og normal. Litt lita berre :)

Skrevet

fikk ei jente på 2670, og hu fikk tillegg etter at hun hadde fått pupp. Dag to etter fødsel ble hun måltidsveid pga at de skulle se om hu fikk nok melk av meg eller ikke... Syntes det var veldig greit jeg.

Vi fikk ikke komme på hotell, hu var for lita og jeg hadde mista for mye blod!

Skrevet

jenta mi var 2660g da hun ble født. men hun havnet på nyfødt intensiv da blodsukkeret var så lavt. fikk mat gjennom sonde annenhver time. ble liggende der i 12 dager. fikk rom på intensiven vi da

Skrevet

ja 500 gram er jo mye på et så lite barn. men de går jo så fort opp. det har iallefalll mine gjort...

men alt er heldigvis bra med henne da. bra de passer på og..:)

Skrevet

christoffer veide 19990 gram og måtte måltidsveies til hvert måltid.matet med sonde.va på intisiven i 14 dager

Skrevet

ble litt mane 9 tall mente 1990 gram,glad jeg ikke fikk en på nesten 20 kg lissom hehe

Skrevet

Jenta her veide 2548gr og vi låg på barsel men det var på grunn av at jeg hadde ks. Hun blei født på en lørdag og vi reiste hjem på mandagen.

Skrevet

Jenta mi veide 1920 gram da hun ble født etter nesten 36 uker i magen. Hun var innskrevet på nyfødtintensiven i nesten en uke, men var oppe på barsel med meg nesten hele tida (var på intensiven de første nettene, mest så jeg fikk sove, og når legevisitten var der). Hun fikk mat med sprøyte de første dagene, og når jeg fikk i gang melka ble hun måltidsveid og fikk evt påfyll med sprøyte dersom hun hadde spist for lite på egen hånd. De var veldig nøye på hvor mye mat hun skulle ha i seg, og at hun skulle spise hver tredje time.

Den 8. dagen bikket hun så vidt 2 kg, så da fikk vi dra hjem :-) Det var prat på at vi skulle hjem den dagen før hun ble veid også, så jeg vet egentlig ikke om vekta var utslagsgivende, de var mest opptatt av at hun spiste bra og at vi klarte oss selv.

Det var aldri prat på hotell her, så jeg vet ikke om vi hadde fått være der eller ikke, men tviler litt på det.

Skrevet

Min lille jente veide 2896g, og vi dro rett på barselhotellet etter fødselen - ingen som kontrollveide henne før tredje dagen...

Skrevet

Jenta mi veide 2240g født i uke 33.. Vi lå halvannen uke på nyfødtintensiven.. Hun ble veid før og etter mat hver 3 time for å sjekke hvor mye hun fikk i seg (fikk bankmelk visst hun ik hadde greid å ta det hun skulle ha selv) men hun var kjempe flink til å ta selv så.. Hadde vel sonden i 3 dager så rev hun den av hele tiden så jg begynnte å fullamme henne.. Lå i kuvøse i nesten en uke, også over i vanlig seng med alarm på..

Skrevet

Han veide 2750 og vi var på hotell og fikk ingen spesiell oppfølging pga størrelsen. Han var ellers frisk og rask og født til termin. Måltidsveide en gang, men det var fordi vi sleit med amminga og ikke fordi han var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...