Angie1979 Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Datteren min er 6 mnd, og våkner så ulidelig tidlig om morgenen. Lenge har dagen begynt kl. fem, men den siste uken har hun våknet allerede halv fem. Dette begynner å tære på en trøtt mamma..... Hun legger seg mellom halv syv og syv på kvelden, og sover da til hun våkner i fem-tiden. Vi har prøvd å drøye sengetid til senere på kvelden, med forhåpninger om at hun da skal sove lenger på morgenen. Resultatet blir en overtrøtt unge som er nesten er umulig å få til å sove. Dessuten våkner hun like tidlig, og er sutrete og trøtt hele dagen. Legger vi henne tidligere på kvelden, våkner hun også til samme tid, men er i hvertfall mer opplagt og uthvilt på dagtid. Så hva gjør vi!??! Det er veldig tydelig at hun ikke får den søvnen hun trenger, for hun er så trøtt og uopplagt på dagen. Føler vi er inne i en ond sirkel, der hun våkner tidligere og tidligere, mens hun bare blir trøttere og trøttere og mer og mer sutrete på dagtid. Har utallige ganger prøvd å gi mat (mme) når hun våkner i fem-tiden, for deretter å prøve å få henne til å sovne igjen. Uten resultat. Hun bare gråter og gråter, virker som hun kan holde det gående i evigheter. Til slutt gir vi opp, og tar henne opp og begynner dagen. Noen kloke hoder der ute som har noen gode råd eller "oppskrifter"??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Hmmm.......... Hvordan er hun om hun får smokken og får sove i senga deres da?
Angie1979 Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Hun tar ikke smokk, det har hun aldri gjort. Og om vi legger henne i senga vår, er hun helt bajas, og skal bare leke. Etter kort tid blir hun utålmodig og bare hyler.....
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Hmmm..... Vanskelig det der...... Når får hun siste måltid på kvelden da? Får hun grøt? MME i tillegg til evnt grøt? Tror jeg nesten ville ha vekket henne i 23-24tida på natta for å ha gitt en flaske mme jeg! Kanskje hun vil sove lenger da?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Min også!! Men denne uka har jeg bare gitt han mat kl 5-6 og lagt han i senga igjen... 10 min etterpå har han sovnet igjen.... Før har jeg tatt han inn til meg og hanhar sovnet kanskje en halv time.... skikkelig morrafugl han også.. Nå ligger han og sover ennå og kl er 8!!Det er ny rekord:=)
Gjest Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Søvn avler søvn og jeg husker på forrige barselgruppe der hadde vel 6 av 7 foreldre hell med å legge ungen TIDLIGERE for å få dem til å sove lenger. Legges hun halv 7-7 så legg ehnne et kvarter tidligere i kveld og når du har gjort det to-tre kvelder, legger du henne enda et kvarter tidligere. Prøv en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå