Gå til innhold

Tips til legging av snart 9 mnd gammel baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hyler hver kveld...helt forferdelig...Har alltid pleid å lagt han rundt åtte for da viser ha tegn til å være trøtt,men ikke søren..ligger å fekter med armer å bein.Ender opp med at eg må inn å ta han opp å tilslutt ta han inn i stuen til oss..Idag lot jeg han grine lenge ,gikk inn å ga smokk å ut igjen..Og da sovnet han tilslutt..men er dette rette måten?Er jo tragisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det akkurat sånn i flere mnd nå... Hylink å skriking hver kveld når jeg legger han! Og på det meste har jeg holdt på i 2 timer før han sovner.

Men nå har han blitt 10 mnd og den siste uka har leggingen gått kjempebra:)) Han har blitt så flink..

Jeg gjør det samme hver kveld nå.. Bader han, gir han grøt, finner en bok og leser og synger litt, så pupp, pusse tenner og så senga.. Nå virker det som han kjenner rutinene så godt at han har blitt trygg med det! Noe som virket veldig bra her var at han fikk med seg vannflaska si i senga så han ligger å drikker og styrer som han vil til han sovner! Og nå går det ikke lenge før han sovner.. Jeg sitter inne hos han til han sovner jeg da..

Han kan våkne litt på natten, men ikke på langt nær sånn det er før!

Veldig godt at det begynner å bli ordentlig rutine.. Både for lillesnupp og meg :)

Håper du finner en løsning på det!

Lykke til ;)

Skrevet

Hei. Har slitt med samme problem vi også. Prøvde grinemetoden, med å gå inn og trøste, men det endte bare med at jeg gråt selv. Syns det var for vondt å høre på. Min metode tok litt tid, men det funket for oss. Når vi var ferdig med nattstell, la jeg meg ved siden av han i vår seng. Han elsker å kose med dyne eller koseklut, så jeg la han oppå min dyne. Der lå vi i mørkt rom og jeg var helt stille. Nå klarte han å finne roen og fant søvnen selv. Dette måtte vi gjøre en god stund, men nå legger jeg han bare rett i sin egen seng. Han finner nesten alltid søvnen selv, og det er ganske godt å se.

Skrevet

Takker for svar=)Får prøve oss fram nå i dagene framover.Evn høre med helsesøster..Ikke noe kjekt ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...