Gå til innhold

Ga opp 2 kvelder på rad. Noen annen metode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt store problemer med å lagt ned gutten vår på nå 9 mnd.

I går sto han og hoppet i senga og HYLskrek i 3 timer mens mannen min gikk inn og ut av romemt for å prøve å legge han ned i senga, til slutt klarte jeg ikke mer, og i dag gikk det bare en halvtime før han hoppet så mye at han slo munnen flere ganger i senga så han begynte å blø.

Jeg blir skikkelig kval og uvel av å høre han skrike på den måten han gjør, det er ikke sutring eller gråt men hyling sammenhengende som om noen gjør han vondt..

Jeg og mannen har ingen tid for oss selv lenger, og jeg ser for meg at jeg bare må begynne å legge meg sammen med sønnen hver kveld.

Noen råd..?trenger det virkelig..

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke begyn å legg deg sammen med han, skikkelig uvane... kjenner til det fra i sommer, tok tid å komme vekk fra det igjen...

Har dere prøvd å legge han i en sovepose? vi gjorde det med vår da han ikke ville sove og snudde seg over på magen hele tiden, men var litt mindre enn 9 mnd.

Da han sluttet med posen slet vi også, men prøvde dette.

La han og sang litt og sa nå er det natta nå må du sove, flere ganger mens jeg strøk han over panna/øynene. Gikk ut, tok tiden, gikk inn etter halvt minutt, han hylte som en stukken gris stakars.

Da vi gikk inn, kun en av gangen, var vi aldri inne lenger enn et halvt minutt. Sa den samme frasen mens vi la han ned, unngå øyekontakt så altfor mye.

Gik ut igjen, og for hver gang ble vi ute lenger, 1 min,2 min 3 min 5 min, 7 min osv.

Holdt på med dette i over en uke, fikk noen tilbakefall innimellom, men fortsatte da som vi hadde begynt.

Om dere skal gjøre dette må dere være bestemte, om dere først begynner må dere ikke gi etter og ikke ta han opp. Da er alt ødelagt, for da har han jo skreket til ingen "nytte" om du skjønner hva jeg mener.

Vi kjøpte en bok som het sove hele natten, var der vi fikk tipsene.

Snakk litt med HS også, de har sikkert noen gode tips å komme med!

Håper det hjelper etterhvert!

At han slår seg er jo ikke bra da, da må man jo bare ta han opp

• 1 måned senere...
Skrevet

HS anbefaler stort sett kun Ferber, noe som ikke funket for oss. Etter 4 netter med intens gråt og ingen bedring sverget jeg aldri mer.

Kom for en tid siden over sovecoach.dk, og den teknikken har fungert helt fantastisk her i huset. En slags mellomting kanskje mellom Ferber og no cry sleep..

Noe inni meg sier at det ikke er klokt å la en baby ligge og gråte alene, det er jo den eneste måten de kan si fra på jo.. Snakk om å knuse tilliten deres. Vel, opp/ned-metoden som beskrevet på sovecoach.dk går jeg veldig god for, etter to uker legger mini seg på eget rom i egen seng uten gråting, helt alene. (Tidligere lå han sammen med oss, måtte ligge en time sammen med ham før han sovnet..)

Det er håp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...